شاهمرادی‌زاده با اشاره به اینکه ایرانیان همواره نسبت به ساحت و سیره امام رئوف ارادت خاصی داشته‌اند، اظهار کرد: چراغ عشق به امام رضا(ع) در دل مردم ایران جاری است.

چراغ عشق به امام رضا(ع) در دل مردم ایران جاری است

به گزارش قدس آنلاین «ماشاالله شاهمرادی زاده» در رابطه با اهمیت برگزاری جشن‌های دهه کرامت اظهار کرد: در همه این سال ها سعی دشمن بر این بوده که چراغ عاشقانه دلمان را خاموش کند؛ چراغ هایی که به عشق ائمه به ویژه امام رضا (ع) روشن است. امامی که همه ایرانیان چه آنها که از نظر مالی توانایی دارند و چه آنها که ندارند یا حداقل توانایی را دارند آرزو می کنند از نزدیک ایشان را زیارت کنند.

این نویسنده و کارگردان ادامه داد: همه مردم ایران همیشه سعی کرده اند که این چراغ عشق را با برگزاری مراسم مختلف از عزاداری برای امام حسین (ع) گرفته تا بزرگداشت ولادت امام رضا (ع) که نمونه عینی این ارادت است در دلهای خود روشن نگاه دارند. عشق به امام رضا(ع) خدادادی است اما عاشق اهل بیت ماندن هنر والاتر و بالاتری است. هیچ چیزی نباید بتواند ما را از امام رضا(ع) و عشق به ائمه جدا کند چرا که عاقبت‌بخیری در دوست داشتن ائمه است.

شاهمرادی زاده در ادامه گفت: خدا را شاکریم که توجه به سیره رضوی در حوزه های مختلف هنری مورد توجه بوده است و عرصه هایی نظیر شعر ، سرود، خوشنویسی به این مساله اهتمام داشتند هرچند که در سطح سینما به نسبت سایر حوزه های هنری این مساله کمتر مورد توجه قرار گرفته است، شاید یک دلیل گستردگی و ظرفیت والای معارف رضوی است.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه اسلامی نیازمند اخلاق رضوی است، افزود: می توان این مهم را به وسیله هنر در جامعه ترویج کرد. 

برچسب‌ها