رئیس گروه طرح و برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مهلت ثبت نام تسهیلات کرونا برای مشاغل فرهنگی و هنری آسیب دیده تا پایان شهریور تمدید شد.

مهلت ثبت‌ نام تسهیلات کرونا برای هنرمندان خراسان رضوی تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یونسی با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به مصوبات هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمامی کسب‌وکارها و مشاغل و صنوف فرهنگی و هنری می‌توانند به سامانه کارا مراجعه و ثبت نام کنند و در صورت بروز هرگونه خللی در ثبت نام با معاونت تخصصی مرتبط در این اداره‌کل تماس داشته باشند. همچنین بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز تا پایان آبان ماه موظفند تسهیلات را بپردازند.

وی افزود: بدهی‌های مالیاتی برای مشاغل فرهنگی و هنری قطع شده، مالیات‌های عملکرد و ارزش افزوده نیز که تاریخ سررسید آن‌ها تا پایان سال ۱۳۹۹ بوده است تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ بدون محاسبه جریمه دیرکرد مذکور امهال می‌شود.

رئیس گروه طرح و برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: برای مشاغل و کسب‌وکارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا، کلیه عملیات اجرایی فصل نهم از باب چهارم قانون مالیات‌های مستقیم تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه موقوف الاجرا می‌‍شود. همچنین حق بیمه سهم کارفرمایی نیز در اردیبهشت و خردادماه به مدت دو ماه امهال می‌شود و بخشودگی جرایم پرداخت نشده و بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مودیان مالیاتی، به شرط پرداخت اصل مالیات تا ۳۱ شهریور ماه تمدید می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، کلیه مجوزهای صادره تا پایان خردادماه و احکام هیأت مدیره و بازرسان اتحادیه‌های صنفی و هیات رئیسه اتاق‌های اصناف که مهلت تصدی آنان به موجب قانون نظام صنفی خاتمه یافته و یا خاتمه می‌یابد تا پایان شهریور تمدید می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها