سخنگوی صنعت برق خراسان از اعمال قطعی برنامه خاموشی مشهد در هفته آینده به دلیل افزایش گرمای هوا خبرداد.

اعمال قطعی برنامه خاموشی در مشهد از هفته آینده

به گزارش قدس آنلاین، عباس آذری در خصوص اعمال خاموشی‌ها و جدول زمان‌بندی خاموشی در مشهد اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوای مشهد در هفته آینده تا ۴۴ درجه سانتی‌گراد، قطعا هفته آتی در مشهد خاموشی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مدت زمان خاموشی‌ها ۹۰ دقیقه است و در تمام نقاط مشهد خاموشی‌ها اعمال خواهد شد، البته این موضوع بستگی به برنامه هر منطقه دارد. اگر بار منطقه‌ای زیاد باشد، مدت زمان خاموشی آن افزایش پیدا خواهد کرد.

سخنگوی صنعت برق یادآور شد: در چهار روز ابتدایی هفته جاری در مشهد هیچگونه خاموشی اعمال نشد، اما روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۹ و ۱۰ تیرماه به علت افزایش دمای هوا مجبور شدیم در برخی از نقاط مشهد خاموشی اعمال کنیم. روزهای جمعه نیز به علت تعطیلی صنایع به هیچ وجه خاموشی نخواهیم داشت.

آذری در خصوص خسارت وارده به وسائل برقی و الکترونیکی منازل در پی خاموشی‌های اخیر گفت: معمولا وسائل برقی و الکترونیکی بر اثر قطع و وصل برق نمی‌سوزد و یا به آن خسارتی وارد نمی‌شود، مگر اینکه برخی از وسائل برقی از قبل مشکلاتی داشته که در جریان خاموشی‌ها، به این موضوع ارتباط پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر سیستم داخلی یک مجتمع یا ترانس داخلی آن بر اثر قطع و وصل برق مشکل پیدا کند، با توجه به اینکه توانیر تمام مشترکین کشور را بیمه کرده، می‌توانند خسارتی که تایید می‌شود را از طریق بیمه توانیر دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها