امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های این هفته نماز به مسائل مختلفی پرداختند که امیدآفرینی در مردم با کار جهادی مسوولان دستگاه قضا، ناکام ماندن دشمن با بصیرت مردم و لزوم اعتماد به توان داخلی برای ساختن ایران قوی از آن جمله بود.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های این هفته نماز به مسائل مختلفی پرداختند که امیدآفرینی در مردم با کار جهادی مسوولان دستگاه قضا، ناکام ماندن دشمن با بصیرت مردم و لزوم اعتماد به توان داخلی برای ساختن ایران قوی از آن جمله بود.

سبزوار - امام جمعه سبزوار گفت: انقلابی گری و کار جهادی مسوولان دستگاه قضا منجر به امیدآفرینی و افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار با گرامیداشت هفته قوه قضاییه افزود: شهید آیت‌الله بهشتی معمار دستگاه قضا و شخصیتی برجسته و انقلابی بود که در تدوین قانون اساسی نقشی ارزنده داشت.

وی با اشاره به تولید واکسن به وسیله دانشمندان ایرانی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه و محدودیت، با بهره گیری از توان و دانش داخلی، در ردیف کشورهای پیشرو در تولید واکسن کرونا قرار گرفته است.

امام جمعه سبزوار افزود: اقدام مقام معظم رهبری در استفاده از واکسن ایرانی، اعتماد و افتخاری بزرگ برای دانشمندان کشور است.

گناباد- امام جمعه موقت گناباد گفت: با بصیرت و حضور گسترده مردم در صحنه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی، دشمنان از نیل به اهداف خصمانه شان ناکام ماندند.

حجت الاسلام محمدحسین میری در خطبه های نماز جمعه گناباد افزود: دشمنان و ایادی سرسپرده آنها نظیر منافقان با جنایتها و دسیسه های گوناگون مانند شهادت مسوولان و مردم و تعدادی از ائمه جمعه، به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بودند ولی با بصیرت مردم انقلابی ایران، ناکام ماندند.

وی ادامه داد: هم اکنون هم حفظ روحیه انقلابی و بصیرت و هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان و حضور در صحنه دفاع از دستاوردهای نظام، یک اصل مهم برای خنثی سازی ترفندهای معاندان است.

تربت‌ حیدریه - امام جمعه تربت‌ حیدریه گفت: برای تحقق ایران قوی باید به توان داخلی اعتماد کرد چون نسخه نجات مردم از همه مشکلات، توجه به درون است.

حجت‌ الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تربت حیدریه افزود: مقام معظم رهبری در رابطه با  ویروس کرونا تا زمانی که واکسن ایرانی تولید نشد، از واکسن خارجی استفاده نکردند و این هفته از واکسن ایرانی استفاده کردند و باید از دانش و فکر ایرانی و توان دانشمندان داخلی خود قدردانی کنیم.

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه نیز گفت: مقام معظم رهبری در جمع کارکنان قوه قضاییه فرمودند حضور حجت الاسلام رییسی در قوه قضاییه و حرکت جهادی ایشان نتایج خوبی مثل تقویت اعتماد مردم به قوه قضاییه و ارتقای سرمایه اجتماعی نظام شد که این حرکت جهادی باید تداوم یابد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری انتظار ادامه حرکت جهادی و تحولی را هم در قوه قضاییه و قوه مجریه دارند و حرکت جهادی و تحولی ابتدا مبتنی بر مقابله با مفاسد است و باید حرکت اصلاحی و تحولی در قوه مجریه هم نهادیه شود و این تکلیف مهمی است.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها