خطیب حرم مطهر رضوی گفت: زیارت باید با معرفت و شناخت نسبت به مقام امام معصوم(ع) همراه باشد.

زیارت باید با معرفت امام معصوم(ع) همراه باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، به تبیین موضوع «ولایت و گستره آن در جامعه شیعی» پرداخت و گفت: بهترین متونی که ما را با مفهوم ولایت آشنا می‌کند زیارت‌نامه‌های آن بزرگوران است.

وی تصریح کرد: زیارت ائمه معصومین باید با معرفت و شناخت همراه باشد و خواندن زیارت‌نامه‌های معتبر در شناخت مقام امام کمک می‌کند. یکی از زیارت‌نامه‌های معتبر زیارت «جامعه کبیره» است که در برگیرنده معارف ناب و ارزشمند با موضوع امام‌شناسی است.

این کارشناس دینی افزود: زیارت جامعه کبیره یک دوره کامل امام‌شناسی است که در آن معارف ناب اهل بیت(ع) به صورت گسترده و عمیق به شیعیان آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: زیارت «امین الله» یکی دیگر از زیارت‌نامه‌هایی است که توصیه شده در هنگام تشرف به مشاهدِ مشرفه خوانده شود. ما در ابتدای این زیارت، امام معصوم را با عنوان امین و امانت‌دار خدا بر روی زمین خطاب می‌کنیم.

خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه ولایت معصومین(ع) از ولایت خداوند سرچشمه می‌گیرد، ابراز کرد: همه ما تحت ولایت و سرپرستی پروردگار عالم قرار داریم و خداوند ولی و سرپرست اهل ایمان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان کرد: ولایت پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت برای آنها سودی ندارد ولی ما نیازمند این ولایت هستیم چرا که از این طریق نسبت به خدا شناخت و معرفت پیدا می‌کنیم.

این کارشناس مذهبی افزود: در زیارت شریف امین الله شهادت می‌دهیم که امام معصوم بهترین و بالاترین جهادها را برای هدایت بشر به صراط مستقیم انجام داده و همچنین به دستورات کتاب خداوند نیز عمل و در جهت ترویج سنت‌های الهی نیز تلاش کرده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها