بجنورد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در ابتدای تشکیل دولت ۳۰۰ روستای استان با تنش آبی ۳۰۰مواجه بودند که اکنون این تعداد به ۲۶۵ روستا رسیده است.

۲۶۵ روستای خراسان شمالی با تنش آبی مواجه هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامحسین ساقی در نشست خبری وضعیت تنش آبی در شهرها و روستاهای استان اظهار داشت:  ۷۲۹روستای استان دارای جمعتتی با بیش از ۲۰ خانوار هستند که از این تعداد ۶۹۳ روستا  تحت پوشش شبکه آّبرسانی شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر ۴۳ روستا به طور مرتب با تانکر  و ۵۹ روستا نیز در پیک مصرف به طور موقت با تانکر سیار آبرسانی می شود.

وی گفت:در بودجه سال ۱۴۰۰، ۲۳۰ میلیارد تومان به استان تخصیص داده‌شده که ۱۳۳ میلیارد آن در اختیار استان و مابقی از ردیف‌های ملی باید پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: ۹۰ درصد آب استان در بخش کشاورزی، هشت درصد در بخش شرب و دو درصد در حوزه صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساقی به مصوبات سفر رهبری برای تامین آب شرب شهر بجنورد اشاره کرد و گفت:در سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به استان ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح مصوب شد که تاکنون از این مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال تامین شده که این اعتبار ۱۵ سال اجرای طرح را به جلو برده است

برچسب‌ها