طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۷۳۰ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۲۱۵ میلیون و ۴۹۵ هزار نفر رسید.

کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از ۲۱۵ میلیون نفر

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۱۵ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۶۱۷ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۴۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۹۲ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۶۶۴ نفر بهبودیافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۶۹ هزار و ۹۵۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۹ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۵۳ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۵۱ هزار و ۹۵۶ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۴۴ هزار و ۵۵۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۲ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۸۸ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۳۶ هزار و ۸۸۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۳۱ هزار و ۲۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۰ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۵۶۱ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۷۷ هزار و ۶۰۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه, فرانسه، انگلیس، ترکیه و آرژانتین نیز به ترتیب با ۶ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۵۴۰، ۶ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۱۹، ۶ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۸۰۹، ۶ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۹۷ و ۵ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۹۲۶ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای کلمبیا با ۴ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۸۵ مبتلا و اسپانیا نیز با ۴ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۳۲۰ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۳۱ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۴۲۸، ۳۰ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۱۲۰ و ۱۹ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۵۰۳ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها