مادر شهید مجید شهریاری به دلیل ابتلا به کرونا دارفانی را وداع گفت.

مادر شهید هسته‌ای مجید شهریاری به فرزند شهیدش پیوست

به گزارش قدس آنلاین، حاجیه خانم «قمرتاج زینعلی» ۷۳ ساله مادر مجید شهریاری، شهید هسته‌ای کشورمان، دارفانی را وداع گفت.

مادر شهید شهریاری از هفته گذشته به علت درگیری با بیماری کرونا به کما رفته بود که متاسفانه امروز در اثر این بیماری درگذشت.

طبق گفته برادر شهید شهریاری، امروز مراسمی برای این مادر شهید برگزار نشده و مراسم تشیع و خاکسپاری متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است، شهید مجید شهریاری در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد و تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زنجان به پایان رساند.

وی با کسب رتبه ۲ کشوری در سال ۱۳۶۳ در آزمون ورودی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رشته مهندسی الکترونیک پذیرفته شد. سپس در سال ۱۳۶۷ با کسب رتبه نخست در آزمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته و در نهایت در سال ۱۳۷۷ موفق شد که دکترای خود را در رشته علوم و تکنولوژی فناوری هسته‌ای از دانشگاه امیرکبیر دریافت کند.

او پس از استعفا از دانشگاه امیرکبیر به خاطر نبود بستر مناسب برای همکاری در سال ۱۳۸۰ به دانشگاه شهید بهشتی پیوست و در سال ۸۵ با راه‌اندازی دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی به عضویت هیئت علمی آن درآمد.

شهید شهریاری دانشمند فرزانه و استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی ایران سرانجام در ۸ آذر ۱۳۸۹ توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقان در یک عملیات تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

از این شهید والامقام دو فرزند به نام‌های محسن و زهرا به یادگار مانده است، همسر این شهید بزرگوار، بهجت قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی است که در زمان ترور در کنار شهید بزرگوار حضور داشت و دچار مصدومیت شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها