رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به حجم زیاد مراجعات بیماران کرونا به بیمارستان‌ها گفت: تاکنون بیماری به دلیل نداشتن تخت از بیمارستان‌های استان خوزستان ترخیص نشده است حتی اگر با برانکارد بیمار را نگه داریم.

بیماران را حتی با برانکارد در بیمارستان‌ها نگه می‌داریم / آماده‌سازی یک بیمارستان دیگر در اهواز

به گزارش قدس آنلاین، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان‌های خوزستان در پذیرش بیماران کرونا اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳ هزار بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند و بار مراجعه به بیمارستان‌ها نیز  ۹ تا ۱۰ هزار نفر در روز است.

 وی افزود: روزانه حدود ۲۰۰ بیمار در انتظار تخت داریم که با روش‌های مختلف سعی کرده‌ایم این کمبود را جبران کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به چگونگی افزایش تخت‌ها، گفت: در برخی بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان نفت اهواز، کتابخانه و نمازخانه را به محل بستری تبدیل کرده‌ایم. در ریکاوری اتاق عمل یک بیمارستان نیز تخت‌هایی برای بستری بیماران پیش‌بینی کردیم.

وی افزود: در حال حاضر در حال آماده‌سازی بیمارستان قدیم آیت‌الله طالقانی اهواز هستیم و رئیس جمهور نیز دستور داد که در مدت دو سه روز آینده تجهیزات این بیمارستان را در اختیار ما قرار دهند تا با کمک جمعیت هلال احمر و بهداری رزمی جنوب، این بیمارستان را با ظرفیت ۱۰۰ تخت وارد مدار کنیم.

ابول‌نژادیان در خصوص کمبود تخت و اکسیژن در برخی بیمارستان‌ها بیان کرد: عمده مشکل ما، مراجعه بیش از حد به مراکز بهداشتی و درمانی است. در خوزستان ۵ هزار و ۶۲۰ تخت بستری داریم که اکنون ۵۸ درصد این تخت‌ها در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفته است اما با این وجود، تاکنون بیماری به دلیل نداشتن تخت از بیمارستان‌های استان خوزستان ترخیص نشده است حتی اگر با برانکارد بیمار را نگه داریم و در صورت کمبود اکسیژن، از کپسول اکسیژن استفاده کنیم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به وجود کارخانه تولید اکسیژن در خوزستان، گفت: در این مدت به اکثر بیمارستان‌های خوزستان دو تا سه دستگاه اکسیژن‌ساز افزوده شده است. تلاش‌های زیادی برای جبران کمبودها شده است اما با این وجود مشکلاتی وجود دارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها