بیمارستان ۹۶ تختخوابی بیماران حاد تنفسی نیروی زمینی سپاه با حضور استاندار خراسان رضوی و فرمانده نیروی زمینی سپاه در شهرستان نیشابور به بهره برداری رسید.

افتتاح بیمارستان ۹۶ تختخوابی نیروی زمینی سپاه در نیشابور

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در  مراسم بهره‌برداری از بیمارستان ۹۶ تختخوابی بیماران حاد تنفسی شهید قاجاریان نیروی زمین سپاه که با حضور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار سید حسین مرتضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه در محل شهرستان نیشابور برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهدای سلامت و شهدای دولت اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که در کمتر از ۱۵ روز دو مرکز بیمارستانی حاد تنفسی در مشهد و نیشابور افتتاح شد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به آغاز موج پنجم کرونا و فشار زیاد بر روی کادر درمان، تلاش کردیم در این مقطع همه ظرفیت ها را در حوزه درمان کرونا پای کار بیاوریم.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه علاوه بر تامین امنیت در مرزهای کشور، در خدمت رسانی همیشه پیش قدم بوده است، افزود: در این شرایط زحمات سپاه بویژه نیروی زمینی بسیار تاثیرگذار، عملیاتی و مهم بود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اینکه در ۷۲ ساعت یک بیمارستان راه اندازی می شود یک اقدام جهادی است که در نتیجه زحمات نیروی زمینی سپاه ایجاد شده است.

معتمدیان ادامه داد: اولویت ما در این دوران این است که کمبودهای درمان را با استفاده از همه ظرفیت ها برطرف کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به کاهش میانگین سن فوتی ها و بستری ها به دلیل واکسیناسیون، اذعان کرد: امیدواریم با تامین واکسن بیشتر  بتوانیم روند واکسیناسیون را سرعت ببخشیم.


وی افزود: یکی از موضوعاتی که در ستاد استانی مقابله با کرونا از شهرستان ها خواستیم پروتکل ها رعایت شده و و  دستورات ستاد ملی به صورت دقیق اجرایی شود.

محمدصادق معتمدیان گفت: با همت مردم و همکاری رسانه ها رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به ۸۰ درصد رسیده است که امیدواریم همچنان بالاتر برود.

سردار پاکپور در حاشیه این مراسم گفت: امروز اولویت کشور کروناست و بر همین اساس روند خدمات رسانی ها شدت بیشتری به خود گرفته است و شاهدیم در ۱۵ روز در خراسان رضوی دو بیمارستان افتتاح شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه بیان کرد: آمادگی داریم هر جا نیاز باشد بعد از بررسی های لازم بیمارستان برپا کرده و در زمینه تیم های پزشکی مساعدت کنیم.


گفتنی است در جلسه هفته گذشته قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان که بصورت ویدئو کنفرانسی و با حضور فرمانداران و اعضای ستاد کرونای شهرستان ها برگزار شد، استاندار خراسان رضوی بعد از استماع درخواست مسئولین شهرستان نیشابور مبنی بر افزایش تخت های بیمارستانی، ضمن هماهنگی با فرماندهی نیروی زمینی سپاه، شبانه در ستاد کرونای این شهرستان حضور یافت و با همراهی تیپ ۲۱ سپاه امام رضا(ع) نیشابور تمهید مقدمات راه اندازی بیمارستان صحرایی ۹۶ تخته نیروی زمینی سپاه انجام شد که امروز افتتاح شد.

در راستای قطع زنجیره کرونا تمام ظرفیت های استان ذیل قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان پای کار هستند و با افتتاح بیمارستان ۹۶ تختخوابی نیروی زمینی سپاه نیز به ظرفیت حوزه درمان استان نیز اضافه خواهد شد.

رویکرد قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان به ریاست استاندار خراسان رضوی همواره این بوده است که با تجهیز امکانات و افزایش تخت‌ها، از دغدغه مراکز درمانی بکاهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها