حجت‌الاسلام پناهیان گفت: بسیاری از کسانی که با انقلاب اسلامی مسأله دارند، متأثر از ادبیات غلط جبهه انقلاب هستند. کل جریان فکری اصلاح طلبی در اثر یک سوءتفاهم به وجود آمده که عده‌ای فقط ارزش‌ها را می‌خواهند و به منافع توجهی ندارند.

عدم رعایت ظرفیت مخاطب، ضعف تبلیغات جبهه حق است

به گزارش قدس آنلاین، مراسم عزاداری دهه دوم محرم هیأت هنر در قالب هفدهمین دوره سوگواره هنر و رسانه با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و مرثیه‌خوانی مهدی دقیقی و سجاد خسروآبادی هر شب در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

این مراسم هرشب از ساعت ۲۰:۴۵ در حوزه هنری واقع در خیابان حافظ، خیابان سمیه برگزار می‌شود که ابتدا مراسم با دمام‌زنی خادمان هیأت آغاز می‌شود. سپس بعد از آن قرائت قرآن و زیارت وارث و مرثیه‌خوانی ذاکران اهل بیت (ع) انجام شده و در نهایت سخنرانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام پناهیان در این مراسم به سخنرانی با موضوع «چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟» می‌پردازد که در جلسه هشتم آن شب گذشته جمعه پنجم شهریورماه اظهارداشت: عدم رعایت ظرفیت مخاطبین، یکی از دلایل ضعف تبلیغات در جبهه حق است. یعنی اهالی جبهه حق در بیان حقائق حد نگه نمی‌دارند و نمی‌خواهند مردم را به تدریج به سمت حقایق سوق دهند و روز اول می‌خواهند، حرف آخر را بزنند.

وی افزود: در خصوص کرونا توصیه‌های عمومی می‌شود که همه باید رعایت شود. ممکن است برای برخی توصیه‌های بیشتر داشت مثلا سالمندان و افرادی که مشکل ریه دارند باید بیشتر رعایت کنند. در دین، برای افرادی که سالم‌تر هستند توصیه‌های سنگین‌تر است نباید آن توصیه‌ها را برای دیگران مطرح کرد.

پناهیان با اشاره به اینکه هنگام تبلیغات دینی، تفاوت میان مخاطبین را باید مدنظر داشت، گفت: عقل، ایمان و شرایط افراد با یکدیگر متفاوت است و این در روایات متعدد مطرح شده است.

این سخنران مذهبی با اشاره به روایاتی در مورد تفاوت ظرفیت انسان‌ها، تصریح کرد: اگر مردم اختلاف‌های بین خود را می‌دانستند؛ هیچ کسی، دیگری را سرزنش نمی‌کرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها