رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، با بیان اینکه این استان برای تمام شرایط مختلف احتمالی آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی کامل دارد، گفت: بازگشایی مدارس در استان منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست.

بازگشایی مدارس در قم منوط به تصمیم ستاد ملی کروناست

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا رضایی امروز  در جلسه شورای اطلاع رسانی قم در سالن کرامت استانداری، افزود: آموزش و پرورش استان  ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر همکار به صورت رسمی و یا در مدارس غیردولتی، پیش دبستانی‌ها و نهضت سوادآموزی دارد که از این تعداد ۸۰ درصد همکاران  واکسن زده‌اند.

وی  ادامه داد: مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان در استان از دیروز آغاز و به مدت ۱۶ روز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شرط ورود به کلاس درس برای فرهنگیان دریافت واکسن است گفت: با توجه به احتمال بازگشایی مدارس، تکمیل واکسیناسیون معلمان ضروری است.

رضایی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در قالب پروژه مهر در استان، افزود: الگوهای مختلفی در استان برای سال تحصیلی آینده بررسی شده‌است، نیروی انسانی مورد نیاز ساماندهی، تمام زیرساخت‌های استان آماده و ۹۰ درصد از دانش آموزان استان در سامانه پادا ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اولویت آموزش و پرورش حفظ سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده آنهاست، ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس مورد تاکید قرار گرفته‌ و بازرسی از مدارس به صورت جدی آغاز شده‌است تا در صورت تصمیم ستاد ملی کرونا، شرایط برای حضور دانش آموزان در مدارس تسهیل شود.

رضایی اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده در وزارت آموزش و پرورش، ماندن دانش آموزان در منزل مشکلات روحی و روانی فراوانی برای آنان ایجاد کرده‌است به همین دلیل ضرورت‌های تربیتی فراوانی پیرامون کار بازگشایی مدارس وجود دارد ولی با این وجود تصمیم ستاد ملی کرونا فصل الخطاب است.

وی گفت: استان قم برای هر سناریوی ممکن آمادگی کامل دارد و زیرساخت‌ها، امکانات و نظارت‌های لازم را فراهم کرده‌است که کار تعلیم و تربیت بدون وقفه انجام شود.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده‌است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها