سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تاکید کرد در مورد نتیجه قولی نمی‌دهد اما تیمش از نظر روحی و روانی در این مدت کوتاه باقیمانده ریکاوری شود.

درستکار: تیم را از نظر روحی آماده مسابقات جهانی می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، پژمان درستکار که به تازگی به عنوان سرمربی تیم ملی آزاد بزرگسالان انتخاب شده در اولین نشست خبری‌اش اظهار داشت: فدراسیون کشتی به اینکه خون تازه به کشتی تزریق شود اعتقاد داشت و ما هم جوانان را وارد کار کردیم. در بحث مربیگری میرعمادیان، آقاجانی و امینی در تیم ملی جوانان خوب کار کردند و تصمیم گرفته شد از این دوستان در تیم ملی بزرگسالان استفاده شود.

وی افزود: امسال برای اولین بار جهانی بعد از المپیک به فاصله ۶۰ روز در تمام اوزان مسابقات برگزار می‌شود و این کار را سخت می‌کند، ما دو تیم المپیکی و جوانان را داشتیم و طبق چرخه در ٦ وزن مسابقه انتخابی برگزار شد، طراحی تمرین در این وضعیت سخت است. سعی می‌کنیم ریکاوری این بچه‌ها خوب پیش برود و کار سخت است

درستکار تاکید کرد: قول خاصی نمی‌دهم، صمن اینکه ما تیم‌های حریف را نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم رقبای اصلی مان با چه نفراتی می‌آیند، قول می‌دهم با کمترین خطا کار را پیش ببریم، من به همین جوانان امیدوارم و از نظر روحی و روانی آنها را ریکاوری خواهیم کرد.

درستکار در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم که آیا بحث‌های مطرح شده در مورد رفاقت او و دبیر، برایش بار روانی  ایجاد نمی‌کند؟، گفت: ما همیشه خوش استقبال و بدبدرقه بودیم ولی برای من بداستقبال شروع شده است. هر کسی می‌تواند هر نظری داشته و هر اظهار نظری کند. من نباید در این زمینه صحبت کنم و خود علیرضا دبیر صحبت کرده، اعتقادی که او داشته این است که آبروی خودش و کشتی را ارجح می‌داند. در این زمینه بحث احساسی نداشته، با توجه به شناختی که از او دارم این را می‌گویم.

وی ادامه داد: وقتی داشتم می‌آمدم یک چیز را مد نظر قرار دادم و با خدا معامله کردم.در تیم ملی خدمت کردن افتخار است، نخواستم ناز کنم اما چند روز فکر کردم، به لحاظ فنی و اتفاقات را مد نظر قرار دادم. از چند پیشکسوت هم نظر خواستم و در جمع بندی کار کمکم کردند.

درستکار در مورد عدم پذیرش مربیگری تیم ملی از سوی صادق گودرزی گفت: ما به جوانگرایی اعتقاد داریم. من هم با او و هم کمیل قاسمی تماس گرفتم. آقا کمیل گفتند جای دیگری مشغولند و صادق هم مشکلات شخصی و خانوادگی داشتند گفت فرصت بعدی در کنار تیم ملی هستند.

وی افزود: فدراسیون کشتی تمهیداتی دارد که مربیان سازنده دیده شوند.

درستکار در مورد حضور روانشناس در کنار تیم ملی تاکید کرد: کادرفنی تیم ملی علاوه بر مباحث فنی و بدنسازی، روانشناس هم باید باشد. قرار است یک روانشناس برای کمک به تیم‌های ملی در اردو مستقر شود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد اینکه چه برنامه‌ای برای مبارزه حسن یزدانی و دیوید تیلور در جهانی نروژ دارد، خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم صورت مسئله را پاک کنیم یا مسئله را حل کنیم، اگر حسن را از مبارزه با تیلور فراری دهیم صورت مسئله پاک شده است. فاجعه سازی نکنید در مورد این کشتی، حسن گام به گام بهتر می‌شود. او در المپیک فرصت استثنایی را از دست داد اما این کشتی‌اش از دو مبارزه قبلی‌اش بهتر بود. دوستان بزرگ‌نمایی نکنند، برای حسن یزدانی بار روانی ایجاد نکنیم. حیدری هم سه بار مغلوب شد اما در المپیک کورتانیدزه را شکست داد.

درستکار ضمن تبریک به سجادی گفت: خواست جامعه ورزش این بود که یک ورزشی بیاید و امیدوارم کنار کشتی باشد.

وی در قیاس کشتی ایران و آمریکا تاکید کرد: مسئله جغرافیا و ژن در کشتی موثر است در طراحی تمرین باید بپذیریم آنها از ما جلوترند همینطور از نظر امکانات که فکر نمی‌کنم تامین آن برای ما سخت باشد. می‌شود از نظر علم تمرین و بدنسازی هم از آنها یاد گرفت.

درستکار در مورد اردوی بدون تعطیلی تا جهانی نروژ گفت: در کلیت با برگزاری اردوی طولانی مدت مخالفم. شرایط آزاد و فرنگی متفاوت است اگر بچه‌ها در شهرهای خودشان تمرین کنند برای آن شهرها بهتر است. اکنون با توجه به زمان کم و شرایط خاصی که وجود دارد اگر چند روز به آنها فرصت رفت و آمد می‌دادیم یک مرحله تمرین را از دست می‌دادیم به همین دلیل اردو تعطیل نمی‌شود.

برچسب‌ها