رییس بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز از افزایش ۱۵ برابری بار مراجعه بیماران کرونایی به این مرکز درمانی در یک ماه اخیر خبر داد.

افزایش ۱۵ برابری مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان امام خمینی اهواز

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا قنبران اظهار داشت: ۱۸۹ تخت بیمارستان امام (ره) از کل ۶۶۳ تخت، اعم از جنرال و آی سی یو، به کرونا اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته یک بخش آی سی یو با ۱۶ تخت در این بیمارستان راه اندازی شد افزود: اکنون ۶ بخش آی سی یو در بیمارستان امام خمینی وجود دارد که سه بخش آن به بیماران کرونایی اختصاص دارد. کل تخت های آی سی یو این بیمارستان ۱۰۲ تخت بوده که ۵۲ تخت در اختیار بیماران کرونایی است.  

رییس بیمارستان امام خمینی اهواز با بیان اینکه روند مراجعه به بیمارستان از اوایل ماه گذشته همچنان افزایشی است افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰ بیمار کرونایی به بیمارستان امام خمینی اهواز مراجعه کردند که از این تعداد ۲۹ بیمار بستری شدند همچنین در شبانه روز گذشته تعداد ۲۴ بیمار از این بیمارستان مرخص شدند.

افزایش ۱۰ برابری مصرف اکسیژن در بیمارستان امام (ره)

قنبران با اشاره به اینکه اکنون حتی یک تخت خالی در بیمارستان امام خمینی اهواز وجود ندارد افزود: چالش اصلی بیمارستان افزایش مصرف بیش از اندازه اکسیژن است، به طوریکه نسبت به روزهای عادی مصرف اکسیژن بیش از ۱۰ برابر شده است.

وی با اشاره به اقدام لازم برای تامین اکسیژن بیمارستان افزود: در تیرماه ۲ دستگاه اکسیژن ساز تعمیر و وارد مدار شدند اما همچنان از نظر تامین اکسیژن تحت فشار هستیم.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز گفت: به لحاظ پرستار با کمبود مواجه هستیم البته این کمبود در سال های قبل هم وجود داشته ولی در شرایط کنونی که بیمارستان با تمام توان و ظرفیت در حال ارائه خدمات است این کمبود بیش از گذشته احساس می‌شود.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها