این روزها که موج بی‌رحم پنجم کرونا با مشکلات اقتصادی و تورم بیشتری برای قشر نیازمند جامعه همراه است برخی از هموطنانمان روزهای سخت‌تری را تجربه می‌کنند.

از «نان نذری» تا «نذر نفس»

طرح بن رایگان نذر نان

مسئول «گروه مردمی یاران مهر» در گفت‌وگو با قدس می‌گوید: مدت‌هاست طرح بن نان رایگان را در سرخس، حاشیه شهر و روستاهای مشهد برای خانواده‌های محرومی که حتی قدرت خرید نان را ندارند، آغاز کردیم.   علیرضا کمیلی می‌افزاید: با توجه به تعداد اعضای خانواده‌ها بن‌های رایگان اهدا می‌شود تا آن‌ها روزانه نان دریافت کنند.

و این در حالی است که در فراخوان مبلغ کمک برای خرید نان رایگان در سرخس هر سهم ۵۰ هزار تومان و در مشهد خیران هر مبلغی را می‌توانند برای کمک پرداخت کنند که در ماه این رقم برای نذر نان به حدود ۴ میلیون تومان می‌رسد.

وی در ادامه می‌افزاید: همچنین تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران از گذشته در برنامه گروه ما بوده و از زمان شیوع کرونا این تلاش مضاعف شده است.

مسئول گروه مردمی یاران مهر با اشاره به اینکه از طریق این گروه تاکنون بیش از یک هزار بن نان رایگان به خانواده‌ها اهدا شده است، بیان می‌دارد: خوشبختانه با کمک خیران علاوه بر بن نان رایگان، به خانواده‌های بیماران سبد کالا نیز اهدا می‌شود و همچنین روزانه کمک‌های نقدی برای حل مشکلات موردی آن‌ها نیز در نظر گرفته می‌شود.

کمیلی خاطرنشان می‌سازد: برای مثال با شناسایی خانواده‌های محروم کرونایی علاوه بر تأمین دارو و سبد کالا گاهی متوجه می‌شویم که یخچال یا گاز یا فرش و... ندارند و بلافاصله برای تأمین این وسایل ضروری اقدام و اهدا می‌شود.

خرید تانکر آب

وی در خصوص سایر برنامه‌های این گروه نیز می‌گوید: ۲۰ تانکر آب برای خانواده‌های محروم روستاهای سیستان و بلوچستان در منطقه زابل و زهک خریداری و فرستاده شده است که در مرحله دوم نیز ۲۰ تانکر دیگر در حال خریداری و ارسال است. مسئول گروه مردمی یاران مهر تأکید می‌کند: این طرح مشارکتی به این گونه است که خیران وقتی پولی را برای خرید پرداخت می‌کنند، کمیته امداد هم همان مقدار را پرداخت می‌کند که در مجموع حدود ۸۰ میلیون تومان برای ۴۰ تانکر برای روستاهای زابل و زهک هزینه شده است.

نذر نفس

یکی دیگر از پویش‌های این روزها پویش «نذر نفس» است که توسط بنیاد فرشتگان آسمانی در حال کمک‌رسانی به بیماران نیازمند کپسول اکسیژن است.

یکی از مددکاران بنیاد فرشتگان درباره پویش نذر نفس می‌گوید: با توجه به شرایط کرونایی نذر نفس شکل گرفت و تصمیم گرفتیم با فراخوانی به جمع‌آوری کمک‌های مردمی بپردازیم.

محمد اسفندیاری می‌افزاید: در ابتدای این پویش ۴۰ عدد کپسول و در مرحله دوم ۹۰ عدد کپسول خریداری شد که تعدادی کپسول‌های ۴۰ کیلویی و ۵۰ عدد کپسول آن ۱۰ کیلویی است.

کمک به بیماران نیازمند کپسول اکسیژن

وی با بیان اینکه خانواده‌هایی که کم‌بضاعت هستند در این پویش مشکلشان مرتفع می‌شود، می‌گوید: خانواده‌هایی که توان خرید و یا اجاره و حتی پر کردن و حمل و نقل کپسول‌های اکسیژن برای بیماران کرونایی در منزل را ندارند، توسط مددکاری بنیاد شناسایی می‌شوند و کپسول‌های اکسیژن به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون به چه تعداد خانواده‌های نیازمند بیماران کرونایی در این پویش کمک شده است، بیان می‌دارد: تاکنون به ۲۰۰خانواده نیازمند کرونایی که به این کپسول‌ها نیاز داشته‌اند، کمک شده و این کپسول‌ها با فراخوان پویش نذر نفس، کمک‌های مردمی، خیران و تعدادی از بازیگران تهیه شده است.

برچسب‌ها