عضو کمیسیون آموزش مجلس از بررسی زمان و نحوه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در این کمیسیون با حضور مسئولان مربوطه خبر داد.

تصمیم گیری درباره زمان و نحوه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در کمیسیون آموزش مجلس

به گزارش قدس آنلاین، مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری، اظهار داشت: حفظ سلامت و جان دانش آموزان و دانشجویان در اولویت قرار دارد لذا باید هر گونه تصمیم گیری در این باره با دقت انجام شود.

وی با بیان اینکه در شرایط سختی از لحاظ خیزهای جدید بیماری قرار داریم، افزود: نباید با توجه به شرایط موجود درباره سلامت دانش آموزان و دانشجویان تصمیم غیرمنطقی بگیریم؛ خانواده‌ها نگران سلامت فرزندان خود هستند،  بنابراین نیاز به تصمیمی سنجیده و درست در این زمینه داریم.

عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه نمی توان اهمیت کلاس‌های حضوری را علی‌رغم پیشرفت سامانه‌های مجازی، نادیده گرفت و کلاس‌های غیرحضوری کارایی لازم را مانند کلاس های حضوری ندارد، ادامه داد: تا زمانی که پایداری و کنترل نسبی قابل قبولی درباره این همه گیری ایجاد شود نمی‌توان آموزش حضوری را به صورت کامل برگزار کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: اگر شرایط تا پایان شهریور ماه تغییر کند و تمام یا بخشی از دانش آموزان،  دانشجویان، اساتید و معلمان واکسینه شوندو جامعه به یک ایمنی جمعی برسد می‌توان با کمی تاخیر و با رعایت شرایط و پرتکل‌های خاصی بخشی از کلاس‌ها را هم به صورت حضوری آغاز کرد.

وی در توضیح شرایط و پرتکل‌های خاص به منظور بازگشایی حضوری مدارس، گفت: به این منظور می‌شود مدارس را شیفت‌بندی کرد یا اینکه دانش‌آموزان با فاصله در سرکلاس‌ها بنشینند، لذا باید ساز وکار لازم برای این وضعیت فراهم شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه این کمیسیون در هفته آینده جلسه‌ای با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت به منظور بررسی موضوع بازگشایی مدارس و شیوه آموزش در سال تحصیلی پیش‌رو خواهد داشت، گفت: قرار است در این جلسات درباره نحوه و زمان بازگشایی مدارس با حضور مسئولان مربوطه تبادل نظر و تصمیم گیری شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها