مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: طبق آخرین آمارها، از اسفندماه ۹۸ تا پایان مردادماه امسال، در مجموع نزدیک به ۶میلیون و ۶۰۰هزار بازنشسته از انواع خدمات طرح یاری استفاده کرده‌اند.

استفاده بیش از ۶میلیون بازنشسته از انواع بسته‌های «طرح یاری»

به گزارش قدس آنلاین،  اکبر افتخاری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: آغاز فعالیتم در صندوق بازنشستگی کشور، هم‌زمان شد با تشدید بحران اقتصادی و شیوع ویروس کرونا که هر دو تأثیرات ناگواری بر وضع معیشتی بازنشستگان داشت. همان ایام، دولت بودجه‌ای را برای هم‌سان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان تخصیص داده بود، اما این اقدام به تنهایی نمی‌توانست پاسخ‌گوی همه نیازهای آنان باشد. بنابراین ضرورت داشت که با اجرای طرح‌های رفاهی و معیشتی، قدرت خرید بازنشستگان کشوری را تا جای ممکن افزایش دهیم.

افتخاری با بیان اینکه «در نخستین گام، تسهیلات خرید از فروشگاه‌های رفاه ارائه شد که «طرح یاری» نام گرفت» اظهار کرد: استقبال جامعه هدف از این طرح، موجب شد که طرح یاری را گسترش دهیم و بسته‌های رفاهی و معیشتی متنوعی را در چارچوب این طرح آماده کنیم.

وی افزود: اکنون که این نوشته را می‌خوانید، تعداد بسته‌های یاری به ۱۵ رسیده است که مهم‌ترین‌شان خرید محصولات و خدمات شرکت‌های پگاه، هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، بیمه ملت، کفش ملی و افق کورش به صورت تخفیفی یا تقسیطی (یا به هر دو شکل)؛ تسهیلات پنجاه میلیون تومانی خرید لوازم خانگی ایرانی؛ حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی فرزندان بازنشستگان؛ استفاده رایگان یا تخفیف‌دار از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و استفاده از خدمات ویژه امداد خودرو ایران است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه برای تدارک این بسته‌ها، دو موضوع مهم به عنوان پیش‌شرط ارایه هر نوع خدمت مورد توجه و تأکید قرار گرفت که نخست، سهولت استفاده از خدمات و دوم، حفظ منزلت و کرامت بازنشستگان عزیز و خانواده‌های‌شان بوده است، نوشت: هم‌چنین، افزون بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری مانند صنایع شیر ایران(پگاه)، بیمه ملت و شرکت هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، مشارکت خوبی با طیف وسیعی از مجموعه‌های دولتی و خصوصی صورت گرفت. در بخش اخیر، اغلب تفاهم‌نامه‌های امضا شده، دو سال اعتبار دارند و قابل تمدید هستند.

افتخاری در ادامه به آخرین آمارهای استفاده بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق در ۲۰ماه اخیر اشاره کرده و آورده است: از اسفندماه ۹۸ تا پایان مردادماه امسال، مجموعا نزدیک به ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته از خدمات طرح یاری استفاده کرده‌اند که میانگین چهار بار استفاده به ازای هر بازنشسته را نشان می‌دهد. برآوردهای کارشناسان صندوق حاکی از آن است که بسته‌های طرح یاری می‌توانند سالانه ۱۹درصد به صورت غیرمستقیم، قدرت خرید بازنشستگان را افزایش دهند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها