همزمان با دهه سوم ماه محرم الحرام در راستای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار، کاروان جهادی میقات الرضا(ع) به مناطق محروم روستای الله‌آباد طبس اعزام و خدماتی را در عرصه های گوناگون به مردم این روستا ارائه داد.

حضور کاروان جهادی میقات الرضا(ع) در روستای الله آباد طبس

به گزارش قدس آنلاین، مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) درباره خدمات رسانی این کاروان به مردم کم برخوردار و مناطق محروم شهرستان طبس، اظهار کرد: به‌مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، کاروان جهادی میقات الرضا(ع) متشکل از کمیته‌های فرهنگی، مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، بهداشت و سلامت، ساختمانی و تاسیسات در روستای الله آباد طبس حضور پیدا کرده و به ارائه خدمت پرداختند.

مهدی قاسم زاده با بیان اینکه خانواده های نیازمند و محروم، جامعه هدف این طرح به حساب می‌آیند، گفت: نیازسنجی و شناسایی این خانوارها چند روز قبل از اعزام گروه با همکاری روحانی روستا صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات خانواده و تربیت فرزند یکی از عوامل افزایش طلاق و عدم رضایت‌مندی زوجین از زندگی است، ابراز کرد: گروه جهادی میقات الرضا(ع) در این زمینه با اعزام مشاور ارشد خانواده و با ارائه خدمات به‌صورت تخصصی و عمومی در مناطق محروم سعی در کاهش این معضلات اجتماعی دارد.

مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) با تاکید بر لزوم کار فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان گفت: در این اردو کارشناسان کودک و نوجوان با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی از قبیل قصه گویی، نقاشی و کاردستی با مضامین اسلامی در جهت ارتقاء سطح معرفت آن‌ها به سیره خاندان عصمت و طهارت(ع) حرکت می کنند.

وی تصریح کرد: همچنین کارگروه سلامت با معاینه و سنجش حال عمومی افراد و معاینه دهان و دندان توصیه های لازم را جهت حفظ سلامت مردم ارائه می دهند.

مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) ادامه داد: کارگروه ساختمانی و تاسیسات نیز با انجام خدمات در این حوزه ها به خانواده های محروم و کم درآمد بخشی از مشکلات آن‌ها را برطرف می کنند.

قاسم زاده افزود: همچنین با توجه به افت تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا، کارگروه آموزش با حضور دانشجو معلمان در چند جلسه به افزایش سطح علمی آن‌ها کمک می کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها