تیم ملی فوتبال ایران بعد از ۴۹ سال عراق را با فاصله بیش از ۲ گل شکست داد. تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته این تیم را با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب کرد.

یک اتفاق بزرگ بعد از ۴۹ سال در دیدار عراق و ایران

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سه‌شنبه شب به مصاف عراق رفت و با نتیجه سه بر صفر به برتری دست پیدا کرد.

این سی‌امین تقابل ایران و عراق بود که برگزار شد و به هفدهمین برد تیم ملی منتج شد. عراق ۶ بار به برتری رسیده و هفت دیدار هم با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است.

ملی‌پوشان با سه گلی که به ثمر رساندند به ۴۱ گل زده در دیدار با عراق رسید و تعداد گل‌های تیم حریف در عدد ۲۱ باقی ماند.

هفتمین بازی در مقدماتی جام جهانی بین این ۲ تیم برگزار شد و ایران به پنجمین پیروزی رسید. ۲ برد هم تا به اینجا برای عراق به دست آمده است.

شانزدهمین مسابقه ایران و عراق در زمینی بی‌طرف برگزار شد که ایران صاحب هشتمین برد شد. پنج باخت و سه تساوی نیز برای تیم ملی کشورمان مقابل عراق به دست آمده است. همچنین باید به این نکته اشاره داشته باشیم که سومین بازی ۲ تیم در قطر به انجام رسید و ایران صاحب دومین پیروزی شد. عراق هم یک پیروزی را به خود اختصاص داده است.

ایران در شهریورماه و در روز شانزدهم به عراق تا به حال در جریان بازی نباخته بود و این رکورد همچنان به قوت خود باقی ماند.

این دومین پیروزی مقتدرانه ایران برابر عراق بود که به دست آمد. بعد از برد چهار بر صفر در سال ۱۳۴۳، این پیروزی در کنار برد سال ۱۳۵۱ قرار گرفت. حالا تیم ملی بعد از ۴۹ سال بار دیگر موفق شد بیش از ۲ گل به عراق بزند و به دومین برتری مقتدرانه نائل شود.

مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و علی قلی‌زاده تا به حال به عراق گل نزده بودند و حالا تعداد گلزنان ما در طول تاریخ به عراق به عدد ۲۹ رسید. علی دایی با چهار گل، همچنان آقای گل تقابل‌های این ۲ تیم است.

تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر با ۶ امتیاز در صدر جدول مقدماتی جام جهانی (منطقه آسیا) در گروه A قرار دارد و تیم‌های کره‌جنوبی و امارات نیز با ۴ و ۲ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. سوریه، لبنان و عراق نیز با یک امتیاز در رده های چهارم تا ششم هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها