مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: خشکسالی و کم‌آبی تابستان امسال شمار روستاهای این استان را که با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شوند، به ۳۵۰ روستا افزایش داد.

آبرسانی سیار در خراسان رضوی به ۳۵۰ روستا افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، سیدابراهیم علوی  اظهار کرد : این در حالی است که تابستان پارسال تعداد روستاهایی که در این استان با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شدند، ۲۵۴ روستا بود.

وی بیان کرد: برای پاسخگویی به نیاز روستاییان و تامین آب شرب آنان امسال ۴۰ تانکر سیار در اختیار شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی برای آب‌رسانی به روستاها قرار گرفت. 
وی جمعیت روستایی زیر پوشش طرح آب‌رسانی خراسان رضوی در تابستان امسال را  ۹ درصد عنوان کرد و افزود: این جمعیت در مدت مشابه سال گذشته تنها ۵ درصد بود که شمار روستاهای بی‌آب به دلیل خشک شدن قنات، کاهش آب چشمه‌ها و دیگر منابع آبی افزایش یافته است.

آبرسانی سیار در خراسان رضوی به ۳۵۰ روستا افزایش یافت

به گفته وی، این در حالی است که امسال طرح های مختلف آبرسانی برای رفع کمبود آب‌ روستاییان در ۱۰۰ روستای استان انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در ادامه گفت: سال آبی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ به علت کاهش ۶۰ درصدی نزولات جوی یکی از خشکترین سالهای خراسان رضوی بود و از طرف دیگر گرمای هوا و قطع برق، مشکلات حوزه تامین آب را در استان بیشتر کرد و این در حالی بود که ۵۰ درصد از همکاران ما به کرونا مبتلا شده بودند و خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی و همراهی رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی شفاف، این وضعیت مدیریت شد.
علوی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده وضعیت جوی حاکم بر خراسان رضوی تا نیمه اول پاییز امسال تداوم خواهد داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در پنج ماهه ابتدای امسال ۱۳۹ میلیون متر مکعب آب با وجود همه مشکلات و چالشها در خراسان رضوی تولید شد و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ درصد بیشتر بوده است. 

وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از طرحهای آبی استان در هفته دولت، گفت: امسال در هفته دولت ۸۰ پروژه در شهرستان‌های استان از جمله نیشابور، داورزن، قوچان، فریمان، باخرز، تربت‌حیدریه، کوهسرخ، کاشمر و خلیل آباد افتتاح شد که ۶۵ مورد از این پروژه‌ها مربوط به شهرستان نیشابور بود.
شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هم اکنون سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان روستاها و ۷۲ شهر این استان را زیر پوشش خدمات خود دارد.  

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها