کارشناس فوتبال کشورمان گفت که باید با تغییر شیوه بازی مقابل کره‌جنوبی، شاگردان پائولو بنتو را غافلگیر کنیم.

ذوالفقارنسب: آرامش تیم ملی مقابل عراق از آثار حضور اسکوچیچ است/ باید کره‌جنوبی را غافلگیر کنیم

به گزارش قدس آنلاین، بیژن ذوالفقارنسب درباره پیروزی 3 بر صفر تیم ملی ایران مقابل عراق در دور انتخابی جام جهانی 2022 قطر گفت: پس از دیدار با سوریه مخالف نوع بازی و آماده‌سازی تیم ملی بودم و به نظرم فدراسیون فوتبال به آمادگی تیم توجهی نداشت. دیدار مقابل عراق نشان داد ظرفیت‌های زیادی داریم که باید از آنها به نحو احسن استفاده کنیم. تمرینات تیم ملی باید در زمان مقرر برگزار شود تا بازیکنان آماده باشند.

وی با بیان اینکه ترکیب تیم ملی مقابل عراق هیچ مشکلی نداشت، تصریح کرد: همه بازیکنان بیشترین بازدهی را داشتند و اگر تیم ملی با همین دقت و هوشیاری به کارش ادامه دهد، می‌تواند حرف اول را در آسیا بزند. این پیروزی و نمایش خوب را به بازیکنان و مربیان تیم ملی تبریک می‌گویم و ارائه همین نمایش در دیدارهای بعدی به‌ویژه مقابل کره‌جنوبی، اعتبار فوتبال ما را بیشتر می‌کند.

کارشناس فوتبال ایران با تمجید از آنالیز خوب کادر فنی تیم ملی اظهار داشت: مربیان تیم باید شناخت کافی از بازیکنان داشته باشند و بر آن اساس مهره‌چینی کنند. بازی ایران مقابل عراق بر اساس برنامه بود. به‌خوبی عراق را پرس کردیم و مالکیت توپ را هم در اختیار داشتیم. بازیکنان خوب عراق مهار شده بودند و این نشان می‌دهد کادر فنی، حریف را تحلیل کرده بود. مقابل عراق پیروزی‌های کمی با اختلاف سه گل داشتیم و نتیجه بسیار خوبی گرفتیم.

ذوالفقارنسب در مورد آمار دراگان اسکوچیچ در کسب 9 پیروزی از 9 مسابقه عنوان کرد: عوامل مختلفی در نتیجه تیم موثر هستند که مربی هم یکی از آنهاست. مربی باید بداند چه ظرفیت‌هایی در اختیار دارد و این شناخت بسیار ارزشمند است. غیبت اسکوچیچ در دیدار مقابل سوریه روی عملکرد تیم ملی بسیار تأثیرگذار بود. بازیکنان در زمین به آرامش ذهنی نیاز دارند که مقابل عراق از آن بهره می‌بردند. شیوه بازی عراق به گونه‌ای است که سازمان اخلاقی هر تیمی را در زمین مختل می‌کند.

وی با اشاره به شکست 2 بر یک شاگردان ویلموتس در آبان 98 خاطرنشان کرد: در دیدار دو سال پیش، عراق بازیکنان ایرانی را که سابقه رفتار خشونت‌برانگیز نداشتند، وادار به واکنش عصبی کرد. بازیکنان ما آرامش خیلی خوبی در دیدار سه‌شنبه شب داشتند که این هم از آثار حضور اسکوچیچ است. برنامه‌ریزی او بر اساس آرامش بازیکنان است و این مربی روزبه‌روز نتایج بهتری با تیم ملی می‌گیرد که برای کارنامه خودش هم اهمیت دارد.

ذوالفقارنسب درخصوص دیدار تیم ملی کشورمان مقابل امارات و کره‌جنوبی در ماه آینده عنوان کرد: بازی‌ها رفته‌رفته سخت‌تر می‌شود و انتظار نمی‌رود کره‌جنوبی را با اختلاف سه گل شکست دهیم، اما باید بازیکنان خوب این تیم را مهار و برنامه‌های خود را در زمین پیاده کنیم. مهاجمان ما در دو بازی قبلی عملکرد باکیفیتی داشتند و طارمی و آزمون با یکدیگر هماهنگ بودند. باید سیستم کاری خود را تغییر بدهیم تا کره‌جنوبی را غافلگیر کنیم. دفاع کره‌جنوبی با همین شرایط، این دو بازیکن را مهار خواهند کرد و مربیان تیم ملی باید از روش متفاوتی استفاده کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها