رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شاهرود با بیان اینکه میزان تعهد امسال این شهرستان ۹ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تاکنون با کمک های مردمی ۴.۵ میلیارد ریال از این عدد محقق شد.

مردم شاهرود ۴.۵ میلیارد ریال به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین بابایی در نشست خبری ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شاهرود که در محل سرسرای ولایت فرمانداری برگزار شد، افزود: ساخت یک در از حرم امام حسن عسگری(ع) در سامرا با هزینه ۳۵ میلیارد ریال به استان سمنان واگذار شده که سهم تعهد شهرستان شاهرود ۱۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان تعهد شهرستان شاهرود ۹ میلیارد ریال برآورد شده بود، تصریح کرد: میزان نذورات نقدی و غیر نقدی ارسال شده در سال گذشته هفت میلیارد ریال بود.

بابایی، اهدای فیش حج، وقف اموال و املاک، طلا و نقره و احشام را از موارد غیر نقدی برشمرد و ابراز داشت: یک بانوی خَیّر شاهرودی مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای هزینه کرد در حرم امام علی(ع)، حرم امام حسین(ع) و امام حسن عسگری(ع) اهدا کرد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شاهرود با بیان اینکه برخی از نذورات که قابل انتقال نیستند با اجازه اهدا کننده فروخته و وجه آن به حساب ستاد واریز می شود، اظهار داشت: در بازسازی عتبات عالیات بنا بر تدبیر مقام معظم رهبری نباید از بودجه و امکانات دولتی استفاده شود و تمامی کمک ها از سوی مردم هم به صورت داوطلبانه انجام می شود.

بابایی از تکمیل صحن حضرت زهرا(س) در جوار مرقد امام علی (ع) در فضایی به مساحت پنج هکتار تا پایان امسال خبر داد و افزود: این صحن در پنج طبقه با امکاناتی چون محل اسکان زائران، سرویس استحمام، درمانگاه، آشپزخانه مرکزی و بخش فرهنگی راه اندازی خواهد شد.

وی مبلغ هدیه برای هر متر از ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا(س) را ۳۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: برای ساخت هر متر از صحن و شبستان حضرت زینب(س) در کربلا هم مبلغ ۴۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است و برای اهداء کننده سند صادر می شود.

به گفته وی، صحن حضرت زینب(س) در فضایی به مساحت  ۱۶۰ هزار متر با پیشرفت کار ۶۰ درصدی در دست اجرا است.     

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه سال ۹۸ تعداد ۱۰۰ تن از افراد که دارای تخصص های گوناگونی بودند برای بازسازی عتبات از شاهرود اعزام شدند، ادامه داد: سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا اعزامی انجام نشد، امسال هم با توجه به محدودیت های کرونایی تاکنون چهار نفر برای بازسازی اعزام شدند.

بابایی با بیان اینکه تعداد ۲۰ نفر در این ستاد فعال هستند، تصریح کرد: در تمامی روستاهای شهرستان شاهرود دفتر ستاد بازسازی عتبات فعال شد.

وی از تشکیل ستاد مستقل در شهرهای بسطام و بیارجمند خبر داد و اظهار داشت: در شهرهای کلاته خیج، مجن و رویان هم ستاد فرعی ایجاد شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شاهرود به روایتی از امامان اشاره کرد و گفت: بعد از مرگ فرزند صالح، علم نافع و بنای عام المنفعه برای مومن می ماند، مجموعه بناهای عتبات که موجب هدایت بسیاری از مردم می شود نیز شامل بناهای عام المنفعه است.

بابایی یکی از بازوان اجرایی ستاد عتبات را فعالیت موکب ها خواند و افزود: موکب های مصباح الهدی، شهداء، خادم المهدی و شهدای گمنام در شاهرود فعال هستند که هر کدام با کار جهادی خود در زمینه محرومیت زدایی، کمک به مناطق بحران زده از سیل و زلزله نقش به سزایی را ایفا می کنند.     

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان شاهرود ادامه داد: شهروندان می توانند نذورات نقدی خود را نیز به صورت اقساطی و ماهیانه به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۱۰۰۴۳۴۱۶۳ واریز کرده و به دفتر این ستاد به شماره تلفن ۳۲۲۴۷۵۰۰ اطلاع رسانی کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها