رئیس جمهور کره جنوبی مدعی شد آزمایش شلیک موشک بالستیک زیردریایی توسط کشورش، عاملی بازدارنده در برابر تحریکات کره شمالی است.

سئول: آزمایش موشک بالستیک در برابر کره شمالی بازدارنده است

به گزارش قدس آنلاین، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه درباره هدف آزمایش موشکی اخیر کشورش توضیح داد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، مون گفت، آزمایش شلیک موشک بالستیک از زیردریایی توسط کره جنوبی، طبق زمان‌بندی قبلی و بر اساس برنامه ارتش جهت تقویت زرادخانه موشکی صورت گرفته و پاسخ به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی نیست.

رئیس جمهور کره جنوبی در ادامه مدعی شد: «با این حال، توان تقویت شده موشکی ما می‌تواند یک عامل بازدارنده تضمین شده در برابر تحریکات کره شمالی باشد».

دولت کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد توانسته به‌طور موفقیت آمیزی یک موشک بالستیک بومی را از طریق زیردریایی شلیک کرده کند تا هفتمین کشور جهان باشد که به این قابلیت دست پیدا می‌کند.

یونهاپ نوشت، مون با حضور در یکی از مراکز محلی آژانس توسعه دفاعی این کشور، بر آزمایش شلیک این موشک بالستیک نظارت کرد.

مون در این مرکز نظامی اعلام کرد، آزمایش موفقیت‌آمیز این موشک در کنار دیگر موشک‌های کره جنوبی، «بازدارندگی لازم» در برابر اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی را فراهم می‌کند.

رئیس جمهور کره جنوبی از مقامات آژانس توسعه دفاعی کشورش درخواست کرد به تقویت توان دفاعی از جمله توسعه موشک‌های جدید برای غلبه بر قدرت «نامتقارن» کره شمالی، ادامه دهند.

مون در ادامه از مقامات دفاعی کشورش خواست، تحلیل‌های وسعی را درباره نوع موشک‌هایی که اخیراً از سوی کره شمالی آزمایش شده‌اند، انجام دهند.

رئیس دولت کره جنوبی همچنین روز چهارشنبه در جلسه شورای امنیت ملی شرکت کرد و درخصوص تکرار آزمایش‌های موشکی توسط کره شمالی «عمیقاً ابراز نگرانی کرد».

مون بدون اشاره به انجام رزمایش‌های تحریک‌آمیز متعدد کشورش با آمریکا و متحدانش و تشدید تنش در شبه‌جزیره کره علی‌رغم هشدارهای پیونگ‌یانگ گفت، آزمایش‌های موشکی کره شمالی در حالی انجام می‌شوند ایجاد ثبات در امنیت منطقه بسیار مهم است.

دفتر مون امروز پس از آزمایش شلیک موشک بالستیک از زیردریایی، در بیانیه‌ای نوشت: «دستیابی به موشک بالستیک با قابلیت شلیک از زیردریایی، از نظر تضمین بازدارندگی در برابر تهدیدات همه‌جانبه بسیار معنادار بوده و انتظار می‌رود نقش عظیمی در خود اتکایی در زمینه دفاع ملی و پیشبرد استقرار صلح در شبه‌جزیره کره داشته باشد».

تا پیش از این، فناوری شلیک موشک بالستیک از زیردریایی در اختیار کشورهای آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و هند بود.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) روز دوشنبه هفته جاری (۲۲ شهریور ماه) گزارش کرد که پیونگ‌یانگ با موفقیت آزمایشات موشک کروز دوربرد جدیدی را در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری (۲۰ و ۲۱ شهریور ماه) انجام داده است که موشک‌ها در ظرف مدت دو ساعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر پرواز کردند و به اهدافی برخورد کرده‌اند.

در پی انتشار این خبر، روز گذشته (سه‌شنبه)، منابع آگاه اعلام کردند که کره جنوبی و ایالات متحده هنوز اطلاعات دقیقی درباره جدیدترین آزمایشات موشک کروز کره شمالی از جمله محل پرتاب و محل برخورد آن‌ها به دست نیاوردند.

امروز (چهارشنبه) نیز ساعاتی پس از آن که یونهاپ گزارش کرد که پیونگ‌یانگ، پرتابه ناشناسی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است، ارتش کره جنوبی  اعلام کرد که کره شمالی دو موشک بالستیک را از امتداد سواحل شرقی خود پرتاب کرده است.

آسوشیتدپرس گزارش کرده است که جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی در حالی صورت گرفته است که «وانگ یی» وزیر خارجه چین برای برگزاری نشست‌هایی با  رئیس‌جمهور کره جنوبی و دیگر مقام‌های ارشد این کشور برای بحث درباره دیپلماسی به بن بست خورده با کره شمالی به سئول سفر کرده است.

برچسب‌ها