کتاب «اهالی اینجا» شامل روزنوشت‌هایی از بخش بانوان یک موکب اربعینی در کربلا توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب روزنوشت‌های بانوان یک موکب اربعینی چاپ شد

به گزارش قدس آنلاین، کتاب «اهالی اینجا» نوشته زهرا آقازاده، شامل روزنوشت‌هایی از بخش بانوان یک موکب اربعینی در کربلا، به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

 

کتاب پیش‌رو، روایتی مستند و داستانی از شروع حرکت کاروان خدام موکب حضرت فاطمه‌معصومه(س) از قم تا کربلاست. موکب حضرت فاطمه‌معصومه (س) که از سال۱۳۹۳ تاسیس و در کربلای معلی مستقر شده، هر سال با خدمات‌رسانی به ده‌ها هزار نفر از زائران سیدالشهداء(ع) توانسته در راهپیمایی عظیم اربعین‌حسینی، نقشی ایفا کند. نزدیک به نیمی از فضا و زیرساخت‌های این‌موکب در اختیار خواهران زائر بوده و به همین‌منظور خواهران خادم به‌صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمت به زائران سیدالشهداء(ع) هستند.

 

در بخشی از این‌کتاب آمده است:

 

نرگس باندهای سفید را از روی زخم‌های پاهای کوچکش باز می‌کند. دخترک چشم‌هایش را می‌بندد و رویش را برمی‌گرداند سمت من. می‌گوید: «پاهام از دمپایی می‌زد بیرون. هی می‌زند بیرون. انگشت‌هام کشید روی زمین. زمین هم داغ بود...»

 

باند را چند دور روی تاول‌های پا می‌پیچاند و گره‌اش را محکم می‌کند. دست روی باندها می‌کشم. نمی‌دانم دلم می‌خواهد بچه‌های خودم جای اینها باشند یا نه! شرمنده‌ پاهای کوچکی هستم که کسی روی تاول‌های‌شان را نبست و قربان‌صدقه‌ی زخم‌های‌شان نرفت...

 

 

این‌کتاب با ۱۷۲ صفحه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

برچسب‌ها