معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشجویی که بخواهد در کلاس های آموزشی و فضای خوابگاه حضور پیدا کند باید هر دو دوز واکسن را تزریق کرده باشد.

تکمیل واکسن شرط حضور دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جلسه معاونت فرهنگی دانشجویی با معاونین آموزشی دانشکده‌ها درباره شیوه پذیرش دانشجویان علوم پزشکی مشهد در خوابگاه‌ها در نیمسال اول سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با حضور دکتر فاطمه محرری معاون فرهنگی دانشجویی، دکتر علی صباغ گل مدیر امور دانشجویی و معاونین آموزشی دانشکده‌ها برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تشکر از معاونین آموزشی دانشکده‌ها به جهت مدیریت دانشجویان و تنظیم برنامه‌های آموزشی در شرایط سخت کرونایی با توجه به پیک‌های پیش آمده گفت: در سال گذشته توانستیم به جهت اسکان دانشجویان به رضایتمندی نسبی دست پیدا کنیم.

وی افزود: برای برنامه امسال باید منتظر بمانیم تا ستاد ملی کرونا برنامه جدید را اعلام کند، آیا برنامه حضور دانشجویان به صورت کامل اجرا می‌شود و همه دانشجویان باید حضور پیدا کنند یا به شکل سابق؟

محرری گفت: در آخرین دستورالعمل دریافتی که دکتر عین اللهی وزیر بهداشت ابلاغ کرده است برنامه حضور دانشجویان به کلان منطقه واگذار شده که خود کلان مناطق تصمیم بگیرند که با توجه به شرایط منطقه از لحاظ شیوع کرونا و اینکه منطقه در چه رنگی قرار دارد، به طوری که کمترین مشکل برای دانشجو ایجاد شود دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها را راه اندازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این دستور العمل بر واکسیناسیون تاکید شده است به نحوی که دانشجویی که بخواهد در کلاس‌های آموزشی و فضای خوابگاه حضور پیدا کند باید هر دو دوز واکسن را تزریق کرده باشد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: بر اساس تصمیم جلسه هیئت رئیسه دانشگاه درباره حضور دانشجویان، دانشجویان الزاماً باید هر دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند. همچنین درخصوص برگزاری امتحانات به صورت حضوری بحث شد و مقرر شد بسته به شرایط کرونایی زمان امتحانات نحوه برگزاری امتحانات تصمیم گیری اتخاذ شود.

وی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی معاونت آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: برابر این دستورالعمل دانشجویان باید در طول ترم حداقل دو هفته برای رفع اشکال و کارهای عملی به صورت حضوری در فضای دانشگاه حاضر شوند و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز تمام وقت حضور پیدا می‌کنند.

محرری افزود: دانشجویان دکتری حرفه‌ای کمافی السابق برای دروس عملی در خوابگاه اسکان دارند، سایر دانشجویان نیز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بعد از دریافت دوز دوم واکسن حداقل یک ماه در فضای دانشگاه حضور پیدا کنند، که این مهم بستگی به برنامه‌ریزی و همکاری مدیران آموزشی دارد.

وی از معاونین آموزشی دانشکده‌ها درخواست کرد پروتکل‌های بهداشتی به دلیل احتمال افزایش ظرفیت اشغال فضای خوابگاهی از ۵۰ درصد به دانشجویان اطلاع رسانی شود.

برچسب‌ها