مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با عطاری‌های متخلف در مشهد که طی دوران کرونا اقدام به فروش گیاه دارویی ویژه کرونا برای درمان این بیماری می‌کنند برخورد قانونی می‌شود.

عطاری‌های مشهد از فروش داروهای گیاهی ویژه درمان کرونا منع شدند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید جواد مجتبوی افزود: در دوران پاندمی کرونا برخی از عطاری‌ها اقدام به فروش و یا معرفی برخی گیاهان دارویی و یا داروهای دست‌ساز به نام درمان کرونا کردند که این مراکز مورد بررسی کارشناسان طب سنتی قرار گرفت و با آنها برخورد قانونی شد.

وی ادامه داد: برخی از افراد نیز اقدام به روش های سنتی پزشکی از جمله حجامت کردند که مدعی بودند می توانند این بیماری را درمان کنند که بعد از گزارشهای مردمی با این افراد نیز برخورد شد.

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهروندان در صورت مواجهه با مداخله‌گران درمان که به نام درمان کرونا قصد فریب دارند موارد را با حوزه طب سنتی معاونت درمان در میان بگذارند تا در نخستین فرصت به شکایت آنها رسیدگی شود.

مجتبوی افزود: مردم اگر می‌خواهند از روش‌های طب سنتی در کنار روش طب مدرن برای درمان کرونا استفاده کنند باید به مراکز معتبر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در سلامتکده حکمت دانشگاه علوم پزشکی مشهد توصیه‌های تغذیه‌ای و کمکی برای بیماران مبتلا به کرونا به شکل علمی و مفید در اختیار افراد قرار می‌گیرد و بیماری‌های نوپدید و صعب العلاج عموما روش خوبی برای افرد سودجو است تا به این وسیله از مردم اخاذی کنند اما باید توجه داشت که هر اقدام درمانی باید با تکیه بر منابع علمی استفاده شود.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. این دانشگاه به عنوان قطب پزشکی در شرق کشور دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.

 پس از مدتها درگیری کشور با پنجمین موج طغیان ویروس کرونا، شمار ابتلا به بیماری کووید ۱۹ رو به کاهش گذاشته است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۳۹۶ هزار و ۱۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۱۶ هزار و ۴۳۶ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین چهار میلیون و ۷۰۸ هزار و ۱۹۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

هم‌اینک ۵۷ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۳۶ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. ۱۷ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

همچنین تاکنون ۲۷ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۸۳۵ شهروند ایرانی دُز نخست واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۶۲۵ نفر دُز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۶۰ دُز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۲۸ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۱۸ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۶۹۲ هزار و ۷۹۵ تن را گرفته است. ۲۰۴ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۴۲ میلیون ۷۹۹ هزار ۹۰۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۹۰ هزار و ۷۱۴ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها