محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در یکی از مدارس رشت زنگ آغاز سال تحصیلی برای غنچه‌ها ویژه نوآموزان پیش دبستانی و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی را به صدا درآورد.

زنگ آغاز سال تحصیلی در گیلان با حضور رییس مجلس نواخته شد

به گزارش قدس آنلاین، رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم در دبستان دخترانه حضرت رقیه رشت  اظهار داشت: مدرسه و دفاع مقدس بعنوان سنگرهای مهم  آینده کشور را تضمین کرده و می کنند.

محمدباقر قالیباف مدرسه و دفاع مقدس را مرکزی برای تربیت و انسان سازی توصیف و خاطرنشان کرد : در دفاع مقدس بسیاری از جوانان و پدران برای امنیت کشور و حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی با دشمن مبارزه کردند و به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به نخستین روز بازگشایی مدارس خطاب به کلاس اولی ها افزود: با دل های پاک، باصفا و صمیمیت دعا کنید که همه ما بتوانیم خدمت‌گزاران خوبی برای یکایک فرزندان و دختران و پسران این سرزمین باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دختران و پسران و نسل جوان امیدهای کشور،  ایران عزیز و انقلاب اسلامی برای توسعه و شکوفایی هستند.

در این مراسم در دبستان دخترانه حضرت رقیه (س)  ارسلان زارع استاندار گیلان،  محمد رحمتی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

جشن غنچه ها و شکوفه ها به صورت نمادین با رعایت پروتکل های بهداشتی در تعدادی از مدارس شهرستان های مختلف استان گیلان با حضور پیش دبستانی ها و کلاس اولی ها با هدف آشنایی آنان با فضای آموزشی و معلمان شان برگزار شد.

نوآموزان در جشن های غنچه ها و شکوفه های استان گیلان با شور و هیجان با به دست گرفتن شاخه های گل "ای مدرسه و معلم سلام" را در بوستان های علم و دانش زمزمه کردند و با اهدا گل با معلمانشان آشنا شدند.

آیین  رسمی بازگشایی مدارس با نواختن زنگ مهر آغاز سال تحصیلی جدید و مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس نیز شنبه هفته آینده سوم مهر همزمان با سراسر کشور در استان گیلان برگزار می شود.

مراسم استانی زنگ مهر و مقاومت در گیلان با حضور مسئولان استانی در دبیرستان پسرانه دکتر معین در رشت برگزار خواهد شد.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت بر اساس آمار آخرین ثبت نام شدگان استان گیلان دارای حدود ۳۶۰ هزار دانش آموز است که از این تعداد ٣٣ هزار کلاس اولی را شامل می شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها