علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای که چندی پیش برای نجات ۲ زن به دل آتش زده بود، پس از چند روز مداوا در اهواز و اصفهان، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

نوجوان فداکار ایذه ای آسمانی شد

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست فرمانداری ایذه گفت: علی لندی ، قهرمان ۱۵ ساله قصه ما ۲ هفته قبل وقتی متوجه آتش سوزی خانه همسایه شد برای نجات ۲ بانوی گرفتار در آتش وارد عمل شد و آنها را از میان زبانه‌های آتش بیرون کشید اما خودش دچار سوختگی شدید شد.

حسن نبوتی ادامه داد: علی لندی نمونه شایسته‌ای از نوجوانان و جوانان ایران زمین است که نشان داد روحیه ایثار و فداکاری میان نسل جدید نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مدت بستری وی در بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان نگاه‌های زیادی متوجه علی بود خاطرنشان کرد: وزیر کشور شخصا به استاندار اصفهان برای پیگیری درمان این نوجوان فداکار دستور داده بود اما متأسفانه با توجه به میزان بالای سوختگی، نهایتا کاری از دست پزشکان برنیامد.

گفتنی است؛ این حادثه شامگاه ۱۸ شهریور در ایذه رخ داد. 

نوجوان ایذه‌ای پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشا حریق از آنها خود دچار حریق و گرفتار آتش شد.

این قهرمان با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم اصفهان اعزام و بستری شده بود.

بر اساس گزارش آتش نشانی و کلانتری این نوجوان پانزده ساله فداکار بنام علی لندی جان دو نفر را نجات داد .

منبع: ایرنا

برچسب‌ها