سخنگوی انصارالله گفت، درخواست آمریکا برای ایجاد گذرگاه‌های امن در مأرب نشان دهنده ارتباط محکم میان واشنگتن و عناصر داعش و القاعده است.

به گزارش قدس آنلاین، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن به بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا درباره مأرب و لزوم ایجاد گذرگاه‌های امن در این منطقه واکنش نشان داد.

عبدالسلام در توییتر خود نوشت، درخواست آمریکا برای ایجاد گذرگاه‌های امن برای «جنگجویان» سند محکومیت آمریکا و دال بر ارتباط محکم این کشور با عناصر القاعده و داعش است، عناصری که در  «العبدیه» مأرب شکست خوردند و این منطقه از جنایت آنها خلاص شد.

عبدالسلام افزود، با نزدیک شدن نیروهای صنعاء به آخرین لانه این عناصر در مأرب، فریاد آمریکایی‌ها با ادعای صلح بلند شده در حالی که آنها دشمنان صلح در یمن و تمام جهان هستند.

در ماههای گذشته نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده است.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز همچنین از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها