سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی سرد به کشور طی امروز برای ۱۵ استان کشور تا ۳۰ مهرماه هشدار بارش برف و باران و کاهش محسوس دما صادر کرد.

ورود سامانه بارشی سرد به کشور/ هشدار هواشناسی برای ۱۵ استان تا ۳۰ مهرماه

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا با گذر متناوب امواج کم‌دامنه ترازهای میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق سواحل شمالی،‌ اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

در شمال غرب وزش باد و کاهش دما قابل توجه است. روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ابرناکی، بارش باران، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه سامانه بارشی در نوار شمالی کشور فعال است و شدت بارش‌ها طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نوار شرقی اردبیل، گیلان و مازندران است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز،‌تهران و سمنان افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر و طی روزهای پنجشنبه و جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور وزش باد و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود. روز جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ نیز برای برخی از مناطق نوار شمالی کشور بارش پراکنده پیش پیش بینی شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها