۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 773392

موشن گرافیک در سالهای اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده یک نوعی از انیمیشن است. آنها به راحتی رسانه ارتباطی مورد علاقه بسیاری از برند ها، موسسات آموزشی، کانال های YouTube و حتی شرکت های بزرگ تولید هستند.

۴ نوع موشن گرافیک که باید بشناسید

موشن گرافیک در برابر انیمیشن

موشن گرافیک به هنرمندان اجازه می دهد تا مرزهای خلاقیت را گسترش داده و مخاطبان بیشتری را جذب کنند. این امکانات نامحدود، به نوبه خود، منشأ انواع مختلفی از موشن گرافیک ها شد، که به نوبه خود منجر به استفاده گسترده آنها در صنایع شد.

خلاقیت در راه انتقال پیام و معرفی محصولات از طریق تولید تیزر موشن گرافیک تاثیر ویژه ای دارد. با ساخت موشن گرافیک خلاق و موثر با ایده و سناریوی جذاب می توان هر  مخاطبی را درگیر کرد. استفاده از سازه های ویژوال سه بعدی و طراحی موشن گرافیک خلاق و تاثیرگذار را به ما بسپارید.

موشن گرافیک در برابر انیمیشن

تفاوت اصلی ناشی از اصولی است که انیماتورها هنگام ایجاد آنها استفاده می کنند. به نقل از یک انیماتور از Digitec، بزرگترین تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن این است که وقتی هنرمند روی انیمیشن کار می کند باید قوانین فیزیک و فیزیولوژی را رعایت کند.

هنرمندان موشن گرافیک می توانند با حرکت، شکل ها و فرم های خود خلاقیت بیشتری داشته باشند به شرطی که به نقطه ای کمک کنند. اگر در حال تماشای یک فیلم متحرک هستید، هدف انیمیشن ساز این است که شما را متقاعد کند که اقدامات واقعی هستند. در موشن گرافیک، نقش انیماتور انتقال پیام است.

موشن گرافیک چیست؟

در اصل، موشن گرافیک مانند طرح های گرافیکی متحرک است. این موسیقی، گرافیک، شخصیت ها و حرکت را برای گفتن یک داستان، متقاعد کردن یا حرکت بیننده متحد می کند. می بینید که با تعداد زیادی قطعه در حال پخش، امکانات نامحدود وجود دارد. جای تعجب نیست که موشن گرافیک یک ابزار قصه گویی و سبک دهی قوی است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، موشن گرافیک معمولاً از قوانین خاص خود پیروی می کند. آنها بیش از هر اصل دیگری توسط "ایده ها" اداره می شوند و این باعث می شود رسانه انقلابی باشد؛ و این یکی از دلایلی است که ما رسانه را بسیار دوست داریم. همچنین، بسیار مقرون به صرفه است، به ویژه در مقایسه با عکس های واقعی. موشن گرافیک نیز به دلیل سهولت استفاده از آنها برای بینندگان مدرن جذابیت دارد.

این تنوع به طور طبیعی باعث توسعه انواع مختلف موشن گرافیک شد و حوزه تأثیر آنها را گسترش داد. این گرافیک تقریباً در هر صنعتی قابل استفاده است. ده ها نوع مختلف موشن گرافیک از نظر نوع، هدف، سبک وجود دارد. با یادگیری آنها می توانید درک کنید که کدام هدف بهتر خدمت می کند و به شما در رسیدن به اهداف کمک می کند.

فیلم های تجاری

برندها بیشتر از موشن گرافیک استفاده می کنند. استفاده فقط به تبلیغات محدود نمی شود. شرکت ها از انواع مختلف موشن گرافیک برای ارائه محصولات جدید و ارائه فرهنگ شرکت استفاده می کنند. به عبارت دیگر، برندها دیگر فقط در مورد پوسترها و پیامهای بازاریابی هزینه نمیکنند. یک ترکیب بازاریابی خوب باید شامل انواع رسانه ها و انواع محتوا باشد.

این امر بیشترین جذابیت را برای مشتریان ایجاد می کند، به ویژه با توجه به اینکه اکثریت ترجیح می دهند اطلاعات را در قالب ویدئو مصرف کنند. فقط برخی از آنها شامل ارائه محصولات، معرفی نام تجاری است. اثربخشی آنها به دلیل میزان کنترل تجربه و خود رسانه آشکار است - شما می توانید به مشتریان خود اجازه دهید از برند شما و پیام های آن به شیوه ای تنظیم شده "تجربیات" را دریافت کنند.

با توجه به اینکه ماهیت بصری، صوتی و سریع موشن گرافیک، محتوا را برای دنیای دیجیتال فعلی مناسب می کند، مارک ها از موشن گرافیک برای جذابیت بیشتر بیننده مدرن استفاده می کنند. این نیز یک روند است که هیچ نشانه ای از کند شدن نشان نمی دهد - به ویژه با توجه به سرعت رشد صنعت.

ویدئوی توضیح دهنده

سایر انواع محبوب موشن گرافیک ها فیلم های توضیحی هستند. اینها معمولاً ویدیوهای کوتاهی هستند که به توضیح یک موضوع، مفاهیم یا ایده کمک می کنند. آنها بلافاصله به دلیل الگوها و عادات یادگیری ما به یک موشن گرافیک محبوب تبدیل شدند. در حال حاضر، آنها تقریباً نیاز به آموزش، تجسم داده ها و توضیحات مفهومی انتزاعی دارند.

جامعه علمی MIT ثابت کرده است که یادگیری بصری یکی از سریعترین روشها برای یادگیری اطلاعات جدید است. اگر می توانید یک مفهوم را ببینید، درک آن آسان تر می شود به همین دلیل فیلم های توضیح دهنده به توضیح مفاهیم برای عموم کمک کرده است که در غیر این صورت غیر ممکن بود. به آن تصاویر زیبا، رنگارنگ و متن گیرا و صدای خوب اضافه کنید، ویدئوی کاملی دارید که ممکن است به شما در درک هر مفهومی در جهان کمک کند.

 فیلم آموزشی

طبیعت رسانه همچنین باعث می شود فیلم های آموزشی به یاد ماندنی شوند. می توانید اطلاعاتی را که افراد دریافت می کنند، چند بار تکرار، گرافیک و ترتیب دقیق آنها را کنترل کنید. همه اینها درک و به خاطر سپردن چیزی را آسان تر می کند.

ویدئوهای آموزشی می توانند در موضوعی بصری و ساده توضیح دهند که توضیح دادن در متن یا استفاده از تصاویر دشوار است. و احتمالاً بهترین چیز در مورد آنها این است که معمولاً فقط چند ثانیه طول می کشد تا آنها را تماشا کنید. آنها نه تنها آموزش می دهند و به کاهش اشتباهات کمک می کنند، بلکه تماشای آنها سرگرم کننده و جالب است. آنها یک راه حل برنده هستند.

قصه گویی

بعضی اوقات، موشن گرافیک فقط به روایت یک داستان کمک می کند. این یک افزودنی محبوب است که برای بیننده مدرن جذاب است. یکی از بهترین چیزها در مورد موشن گرافیک این است که آنها یک روش غیرفعال در مصرف اطلاعات هستند. این آنها را به یک رسانه مناسب برای محتوای قصه گویی تبدیل می کند.

هنرمندان موشن گرافیک می توانند از جلوه ها برای پرش از قاب به فریم دیگر و روایت پویا داستان استفاده کنند. این رسانه امکان کاوش خلاق را فراهم می کند و نه تنها به بیان یک داستان موجود کمک می کند بلکه به آن ارزش می افزاید.

انواع موشن گرافیک: به کدام نیاز دارید؟

گاهی اوقات، چیزی که برای تعیین آن نیاز دارید واضح است. در موارد دیگر - کمتر. هر یک از انواع دارای رسانه های مربوطه هستند و می توانند توسط همه شرکت ها در تمام صنایع برای دستیابی به اهداف خاص استفاده شوند. موردی که انتخاب می کنید فقط به نیازهای شما بستگی دارد. اما دریافتیم که همه موشن گرافیک ها یکسان ایجاد نشده اند. هنرمند موشن گرافیک هنر ظریف ساختن آنها را می داند.

البته، انواع بسیار بیشتری از موشن گرافیک وجود دارد. در حقیقت، این رسانه با توجه به تنوع ابزارهای موجود در اختیار آن، به میزان زیادی غنی است. اما همیشه لازم نیست مسئولیت را به تنهایی انجام دهید - متخصصان واقعی برای این کار هستند. تیم ما خوشحال خواهد شد که به شما کمک کند.

منبع: طلوع فیلم

برچسب‌ها