مدیرعامل شر کت گاز خراسان رضوی با اشاره به لزوم بکارگیری راهکارهای مدیریت مصرف گاز طبیعی در بخش های مختلف گفت: در یک سال گذشته ۱۷ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت گاز برای اجرای طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی، تجاری و اداری این استان هزینه شده است.

۱۷ میلیارد برای بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی، تجاری و اداری استان هزینه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری با اعلام این مطلب گفت: طرح ملی اصلاح و بهینه سازی رایگان موتورخانه واحدهای مسکونی، تجاری و اداری از آبان ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تاکنون ۱۶۳۵ مشترک در خراسان رضوی در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی افزود: هم اکنون اجرای این طرح در ۱۰۴۰ واحد موتورخانه مشمول به اتمام رسیده یا در حال اجرا است. پیش بینی می کنیم این عدد تا پایان امسال به دو هزار واحد ارتقا یابد.

افتخاری با بیان این مطلب که اجرای طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی، تجاری و اداری برای مشترکین مشمول رایگان است افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی nigc.ir و انتخاب گزینه طرح بهینه سازی موتورخانه‌ها نسبت به ثبت شماره اشتراک و دریافت خدمات این طرح اقدام کنند.

به گفته افتخاری، شرکت گاز به ازای میانگین هر مترمکعب مصرف دو سال قبل مشترکین مشمول تا سقف ۸۰۰۰ ریال برای بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی، تجاری و اداری هزینه خواهد کرد که این هزینه شامل تنظیم مشعل، عایقکاری و نصب رسوب گیر مغناطیسی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: با اجرای این طرح حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف گاز هر مشترک کاهش یافته که این مهم علاوه بر کاهش هزینه های اقتصادی خانوار، موجب پایداری جریان گازطبیعی کشور می شود.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که اجرای این طرح در حال حاضر به صورت رایگان انجام می شود یادآور شد: بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۱۷ قانون هوای پاک، بهینه سازی، اخذ گواهینامه مطابق با استاندارد ۱۶۰۰۰ برای کلیه مشترکین دارای موتورخانه از سال ۱۴۰۱ به بعد اجباری است و موتورخانه های فاقد گواهینامه مذکور که در طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری مشارکت نکنند باید با صرف هزینه شخصی اقدام به بهینه سازی موتورخانه واحدهای خود کنند.

وی گفت: شهروندان محترم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه اجرای طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی رایگان موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری با تلفن ۱۵۹۴ مرکز خدمات الکترونیک و ارتباطات مردمی شرکت گاز خراسان رضوی تماس بگیرند.

گفتنی است؛ مصرف سالانه گاز طبیعی در استان خراسان رضوی حدود ۱۴ میلیارد مترمکعب است که نیمی از این آمار در بخش خانگی و عمومی مصرف می شود.    

انتهای خبر/

برچسب‌ها