معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: مشکلات صادرکنندگان از جمله مشکلات نقل و انتقال ارز در ستاد تسهیل بررسی و حل می‌شود.

بررسی و حل مشکلات صادرکنندگان در ستاد تسهیل

به گزارش قدس آنلاین، سید ایمان حیاتی معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی استان تهران در حاشیه این مراسم قدردانی گفت:مشکلات صادرکنندگان از جمله مشکلات نقل و انتقال ارز در ستاد تسهیل بررسی و حل می‌شود همچنین برای تامین مواد اولیه هم از طریق بورس و هم از طریق بازار آزاد کمک می‌کنیم یعنی به هر طریقی برای تامین مواد اولیه کمک خواهیم کرد.

وی افزود: برنامه خوبی برای بازارهای صادراتی کشورهای همسایه، تدوین و مطالعه بازار نیز انجام شده است ضمن اینکه از ظرفیت نمایشگاه‌ها هم برای توسعه بازار هم استفاده می‌کنیم.

حیاتی در ادامه گفت: برای انتخاب صادرکنندگان برتر استان تهران دو معیار اشتغال زیر ۱۵۰ نفر و میزان صادرات را مدنظر قرار دادیم ضمن اینکه صادرات نباید خام فروشی باشد بلکه باید محصول نهایی صادر شده باشد.

همچنین خانم ثابتی تولیدکننده و صادرکننده محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف با بیان اینکه محصولات صادراتی ما در کشورهای اروپایی و کشورهای همسایه شامل ارمنستان، عراق، آذربایجان و افغانستان از نظر کیفیت و قیمت دارای قدرت رقابتی است گفت: سال گذشته ۵۰۰ هزار دلار صادر کردیم در حالیکه در ۶ ماهه امسال به این میزان صادرات رسیدیم که در مقایسه با سال گذشته رشد دو برابری خواهد داشت.

وی اصلی‌ترین مشکل پیش روی صادرکنندگان را نقل و انتقال ارز دانست که به عنوان مانعی بر سر راه توسعه صادرات تبدیل شده است.

قدردانی از صادرکنندگان صنایع کوچک استان تهران

صادرکنندگان صنایع کوچک و متوسط استان تهران در ده رشته فعالیت قدردانی شدند که صنایع برق و الکترونیک، صنایع پلاستیک، صنایع‌ چرم و صنایع غذایی از جمله آن است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها