دبیرکل حزب الله لبنان امشب در سخنانی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد: از برکات امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران این بود که مسئله تاریخ ولادت پیامبر(ص) که مورد اختلاف بین مسلمانان بود به نقطه تلاقی و وحدت تبدیل شد.

دبیرکل حزب‌الله: قدرت مقاومت برای دفاع از لبنان است/ اجازه دست‌درازی تل‌آویو به ثروت ملتمان را نخواهیم داد

به گزارش قدس آنلاین،  «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) سخنرانی خود را آغاز کرد که طی آن به تحولات لبنان و منطقه خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و فرارسیدن هفته وحدت را به همه مسلمانان و شیعیان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، گفت: بدون شناخت پیامبر اسلام (ص) و سخنان و اعمال و رفتار ایشان نمی توان اسلام را شناخت؛ چرا که بنا به تعبیر قرآن، پیامبر الگوی حسنه‌ای برای مؤمنان و مسلمانان است.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: وظیفه ما است که این پیامبر عظیم الشان و فرستاده‌ای را که شخصیت بزرگوار، صفات، سیرت و سخنان پسندیده‌ای دارد، بشناسیم.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه ما باید این رسول خداوند را که الگو و اسوه برای ما در زندگی همانگونه که قرآن می‌گوید، بشناسیم، افزود: پیامبر در دوران خود اقدامات و دستاوردهای زیادی آن هم در مدت محقق کردند. همین الان در لبنان ما عادات و رسومی داریم که برای تغییر آن‌ باید سال‌ها تلاش کنیم تا تغییر دهیم.

وی یادآور شد: از برکات حضرت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران این بود که مسئله تاریخ ولادت پیامبر(ص) که مورد اختلاف بین مسلمانان بود به نقطه تلاقی و وحدت تبدیل شد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه کسی که پیرو  پیامبر(ص) باشد، نمی‌تواند به مسئله فلسطین بی‌تفاوت باشد، اضافه کرد: هنگامی که میلاد پیامبر اکرم (ص) را گرامی می‌داریم، اولین پرونده‌ای که در برابر دیدگان ما ظاهر می‌شود، پرونده فلسطین است.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند به فلسطین و اراضی اشغالی و مردم مظلوم و مقدسات آن بی تفاوت باشد، بیان کرد: آمریکا و برخی از رژیم های عربی در منطقه می‌خواهند هرگونه دشمنی با اسرائیل در بین مردم ما حتی به صورت انکار قلبی از بین برود.

وی گفت: نشست اربیل(در شمال عراق) که اخیرا با هدف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار شد، نوعی ارزیابی و سنجش واکنش عراقی‌ها بود و اگر در برابر این نشست سکوت می‌کردند، با نشست‌های مشابه آن ادامه پیدا می‌کرد ولی همه عراقی ها یکصدا با آن مخالفت کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان وحدت اسلامی را همکاری، نزدیک شدن و به تکامل رسیدن در بین مسلمانان و کنار گذاشتن درگیری بین یکدیگر دانست و افزود: مسلمانان در طول تاریخ آنجا که در همه زمینه ها با هم همکاری، همیاری کردند و متحد شدند، پیروز شدند. مسئولیت بزرگ همه علمای مسلمان و نخبگان اسلام این است که مانع هرگونه اقدامی شوند که منجر به فتنه شود.

سید حسن نصرالله ادامه داد: مقاومت در لبنان با این همکاری و همیاری پیروز شد،همچنانکه مقاومت در فلسطین هنگامی پیروز شد که در داخل و خارج از فلسطین با محور مقاومت متحد شد.

وی تصریح کرد: اما درباره تحولات اخیر لبنان و حادثه الطیونه(در بیروت) باید بگویم که این تحقیقات انجام شده خوب و شجاعانه است. ما این تحقیقات را دنبال می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه باید به محکوم کردن سیاسی و مردمی و رسانه‌ای کسانی که خواستند لبنان را به سمت فتنه ببرند، ادامه داد، متذکر شد: اگر دشمن صهیونیستی تصور می‌کند می‌تواند قبل از قطعی شدن مسئله، همانطور که می‌خواهد در منطقه مورد مناقشه (با لبنان) رفتار کند، سخت در اشتباه است.

سید حسن نصرالله گفت: مقاومت در زمان مناسب و هنگامی که ببیند نفط لبنان در محدوده خطرناکی است، وارد عمل خواهد شد و بر اساس احقاق حق لبنان اقدام خواهد کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها