۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 773979

دستگاه اطلاعات نظامی ارتش عراق اعلام کرد که یکی از اعضای برجسته داعش در استان «الانبار» واقع در غرب این کشور به هلاکت رسید.

هلاکت سرکرده برجسته داعش در عراق

به گزارش قدس آنلاین، دستگاه اطلاعات نظامی ارتش عراق در این باره با انتشار بیانیه ای افزود یکی از سرکردگان مهم گروه تروریستی در عملیاتی در منطقه «الرطبه» غربی در استان الانبار به هلاکت رسید.

بر پایه این گزارش، نیروهای اطلاعات نظامی ارتش عراق جمعه شب در روستای مرزی «الدرمه» در منطقه الرطبه استان الانبار با داعش درگیر شدند و یکی از سرکردگان برجسته داعش معروف به «اسامه المولا» را از پای درآوردند.  

بیانیه افزوده نیروهای اطلاعات ارتش همچنین اعضای یک خانواده داعشی را در غرب استان «نینوا» (در شمال عراق) در حال گذر از مرز سوریه و ورود به عراق دستگیر کردند.

این خانواده داعشی شامل هفت نفر از اهالی استان الانبار در غرب عراق بودند که پس از دستگیری برای انجام اقدام های قانونی تحویل نهادهای امنیتی و ذی صلاح شدند.

کنترل و تامین امنیت مرز ۶۰۵ کیلومتری عراق و سوریه برعهده نیروهای سازمان الحشد الشعبی و یگان های ارتش است.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه داعش را اعلام کرد؛ با این حال بقایای این گروه تروریستی در استان های شرقی، شمالی و غربی عراق هر از گاه دست به تحرک و حملات تروریستی علیه مردم و نیروهای امینتی و نظامی  می زنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها