رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سه مورد ابتلا به آنفلوآنزا در استان مرکزی شناسایی شد.

سه مورد ابتلا به آنفلوآنزا در استان مرکزی شناسایی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکترسید محمد جمالیان اول آبانماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در راستا مرکزی اظهار کرد: تا شب گذشته یک میلیون و ۸۱۸ هزار و دو نفر در استان واکسینه شده اند که ۸۴.۴ درصد دوز اول و ۴۹.۲۸ درصد دو دوز را دریافت کرده اند و در واقع با آمار ساوه و خمین میزان واکسیناسیون دوز اول در استان ۸۲ درصد و دوز دوم نیز ۴۷ درصد برآورد می شود.

وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی در امر واکسیناسیون جزو سه استان برتر کشور است، گفت: در حال حاضر شاهد افزایش شمار ابتلای جوانان است و این امر تعداد موارد بستری را با کاهش روبرو کرده است و چون بستری انجام نمی شود روند بیماری در استان با شیب آهسته به سمت بحران حرکت می کند.

جمالیان با بیان اینکه شرایط خوب نیست، میزان رعایت پروتکل ها کاهش و تعداد سفرها افزایش یافته است، گفت: نگرانی از آنفلوآنزا بیشتر از کروناست و با توجه به بازگشایی دانشگاه نگرانی بیشتر شده، تاکنون سه مورد آنفلوآنزا در استان شناسایی شده است و عدم رعایت پروتکل ها باعث بروز دو بحران در استان می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته میزان ابتلای آنفلوآنزا کم بوده است، امسال میزان ایمنی در مقابل بیماری کمتر است، باید بحث خوابگاه ها جدی گرفته شود. در همین لحظه مرکز بهداشت به خوابگاه دانشجویی دانشگاه دو مورد تذکر داده است و لازم است که روسای دانشگاه ها درخصوص موضوع خوابگاه حساس باشند و آموزش و پرورش نیز از اعمال رفتارهای سلیقه ای جدی خودداری کند و مطابق تصمیم ستاد ملی عمل شود. اگر مدرسه خارج از تصمیمات بازگشایی شود مرکز بهداشت برخورد خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه شرایط سرنوشت سازی را پیش رو داریم و اگر فرزندان و دانش آموزان درگیر شوند کل جامعه درگیر می شود و باید مدیران مدارس و روسای دانشگاه ها شرایط را جدی بگیرند، گفت: عدم اجرای مصوبات باید عواقب داشته باشد، تا امروز دست دانشگاه باز بوده است و همه سالن های دانشجویی در اختیار واکسیناسیون بود، اما دانشجویان برای گذران اوقات فراغت خود خواهان این سالن ها هستند. ما در دانشگاه علوم پزشکی سه هزار دانشجو داریم که باید به فکر رفاهیات آنها باشیم، از طرفی دو مرتبه در ستاد استانی یک مصوبه تکرار شد، اما شهرداری آنرا انجام نداده است به همین دلیل باید برای انجام ندادن مصوبات عواقب در نظر گرفت.

وی افزود: سالن شهید ساکی به عنوان یکی از مراکز واکسیناسیون در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و از ظرفیت دانشگاه آزاد برای ادامه واکسیناسیون استفاده خواهد شد، در حال حاضر ۱۵۱ بیمار در نقاهتگاه دانشگاه اراک خدمات درمانی دریافت می کنند و امکان تعطیلی آن نیست.

جمالیان گفت: اگر اجازه بازگشایی استخرها داده شده است، رعایت پروتکل ها باید در اولویت قرار گیرد و اگر قصوری صورت گیرد قطعا برخورد صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه استان در بحث واکسیناسیون کارمندان پیشرو است، گفت: از امروز هر کدام از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اراک به هر دلیل غیرموجه نوبت دوم واکسن را دریافت نکند اجازه ورود ندارد و در ادارات نیز باید پیگیری شود، همچنین موضوع واکسیناسیون اصناف نیز باید با قدرت انجام گیرد و شورای هماهنگی امور بانک ها پایش شعب را در ارزیابی مدیران اعمال کند در حال حاضر هیچ کدام از شعب رعایت پروتکل ها را ندارند و مدیران شعب نیز توبیخ نمی شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: هر گونه همایش، نشست و جشن باید با مجوز برگزار شود برگزاری بدون مجوز خارج از ضوابط است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها