معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اتباع عراقی به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز به سفر به شهرهای آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد اروند هستند.

اتباع عراقی می‌توانند به صورت محدود به منطقه آزاد اروند سفر کنند

به گزارش قدس آنلاین، قدرت‌االه طمیمیان اظهار داشت: اتباع عراقی دارای همسر ایرانی و فرزندان آنان، عراقی‌های دارای مجوز اقامت در ایران، افراد بیماری که درصدد تکمیل دوره درمان خود در ایران هستند و دانشجویان به علاوه بازرگانان می‌توانند از مرز شلمچه وارد کشور شوند.

وی افزود: کمیته بهداشتی، امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مبارزه با کرونای ایران، تردد افرادی که پیشتر از طریق مراجع ذیربط ایران پروانه اقامت،  روادید تحصیل، روادید ورود چند بار، روادید با حق کار، روادید درمانی و روادید سرمایه گذاری را دریافت کرده‌اند، برای سفر به منطقه آزاد اروند مجاز اعلام کرده است.

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: لازمه ورود این گروه‌های اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند همراه داشتن تست پی سی آر  است. اتباع عراقی که تست پی سی آر آنها مثبت باشد نمی‌توانند وارد منطقه آزاد اروند شوند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ لازم در زمینه مسافری در مرز بین المللی شلمچه فراهم است و ورود اتباع عراقی با کمترین زمان ممکن از این مرز امکان پذیر است افزود: تنها مشکل در مرز شلمچه مربوط به حوزه حمل و نقل است که با تمهیدات صورت گرفته مجوز تاکسی تلفنی در این مرز بزودی صادر خواهد شد.

طمیمیان اظهار داشت: سفر اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند، رونق گردشگری، تقویت بازار کسب و کارهای کوچک و صادرات غیرمستقیم به کشور عراق را به دنبال دارد.

وی گردشگری سلامت را یکی از ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر برشمرد و افزود: این ۲ شهرستان که همجوار استان بصره عراق می‌ باشند می توانند از ظرفیت گردشگری عراق به ویژه گردشگری سلامت بهره مند شوند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.  
 این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت است که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها