رئیس قوه قضائیه صبح امروز پنجشنبه وارد فرودگاه اهواز شد و در بدو ورود اعلام کرد که قوه سه گانه مصمم هستند که تمام توان خود را برای رفع مشکلات کشور و خوزستان به کار گیرند.

اژه‌ای: قوای سه گانه مصمم به رفع مشکلات هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای برای انجام سفر کاری یک روزه صبح امروز  از طریق فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز وارد استان خوزستان شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

رئیس قوه قضائیه در این سفر قرار است در جلسات متعددی با گروه‌های مختلف شرکت کند. همچنین معاونان و سایر مسئولان ارشد قوه قضائیه نیز در این سفر حضور دارند و به نقاط مختلف استان سفر می‌کنند تا مشکلات را از نزدیک بررسی کنند.

در این سفر، معاون اول قوه قضائیه و همچنین رئیس دیوان عدالت اداری در مرکز استان خوزستان با مردم دیدار چهره به چهره خواهد داشت و به منظور بررسی مطالبات و درخواست‌های مردمی مرتبط با دستگاه قضائی، مراکزی به منظور دریافت مکاتبات و نامه‌های مردمی پیش‌بینی شده است.

همچنین وضعیت رسوب و ترخیص کالاهای وارداتی از طریق بندر امام خمینی (ره) با حضور دادستان کل کشور در محل این بندر مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این سفر وضعیت انبارهای اموال تملیکی موجود در خوزستان را بررسی خواهد کرد و معاون نیروی انسانی قوه قضائیه نیز روند پیشرفت عملیات اجرایی شهرک قضائی واقع در کیانشهر اهواز را بررسی می‌کند.

علاوه بر این معاون قضائی قوه قضائیه به آبادان و خرمشهر، و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سخنگوی قوه قضائیه به اندیمشک سفر می‌کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه نیز به مسجدسلیمان، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه به شهرستان کارون، و رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح به دزفول سفر خواهند کرد.

رئیس قوه قضائیه در این سفر با قضات و کارکنان دستگاه قضائی، صنعتگران و کارآفرینان، و اقشار مختلف مردم به صورت جداگانه دیدار خواهد کرد؛ همچنین بخش دیگری از سفر رئیس قوه قضائیه به نشست بررسی فعالیت شرکت هفت تپه اختصاص دارد.

محسنی اژه‌ای در ادامه سفر خود به خوزستان در نشست شورای اداری و همچنین شورای قضائی استان حضور خواهد داشت و در انتها از طریق شبکه سیمای خوزستان با مردم‌صحبت می‌کند.

قوای سه گانه مصمم به رفع مشکلات

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در بدو ورود به استان خوزستان در جمع خبرنگاران در فرودگاه شهید سلیمانی اهواز اظهار کرد: خوزستان از جهات مختلف استانی مثال زدنی است و خداوند عنایت کرده در طول قرن‌های متوالی مدافع حریم اهل بیت، دین و ارزش‌های دینی بوده و هست و شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: امروز همه مسئولان از جمله رئیس جمهور و مسئولان مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و همه دستگاه‌ها مصمم هستند که تمام توان خود را برای رفع مشکلات کشور به خصوص استان خوزستان به کار گیرند؛ بنابراین بنده به عنوان خادم مردم در قوه قضائیه مصمم شدم که با سفر کوتاه به این استان و نظاره کردن از نزدیک بعضی دستگاه‌ها و با گزارش‌هایی که از قبل تهیه و مطالعه شده در حد ممکن و مقدور مشکلات قضائی و مشکلاتی را که می‌توان از طریق دستگاه قضائی به کمک دیگر بخش‌ها شتافت و با همیاری مسئولان استانی مشکلات مرتفع شوند، را بررسی می‌کنم.

 رئیس قوه قضائیه از یادمان دفاع مقدس اهواز دیدن کرد

رئیس قوه قضائیه در ابتدای ورود خود به شهر اهواز از یادمان شهدای دفاع مقدس این شهرستان دیدن کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز در نخستین برنامه از سفر به استان خوزستان از یادمان شهدای دوران دفاع مقدس شهر اهواز بازدید کرد.

جهیزیه به فرزندان زندانیان در خوزستان اهدا شد
امروز در مراسمی با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور تعدادی جهیزیه به فرزندان زندانیان خوزستان اهدا شد.
همزمان با ورود رئیس قوه قضائیه به همراه هیئتی از مسئولان قضائی کشور به خوزستان، مراسم اهدای جهیزیه به ۱۴ زوج با حضور «محمدمهدی حاج محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در اهواز برگزار شد.
در این مراسم ۱۴ سری جهیزیه شامل اقلام و کالاهای اساسی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان به زوج‌هایی که والدین آنها در زندان هستند، اهدا شد.

گازهای همراه نفت نباید درخوزستان بسوزد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: گازهای همراه نفت نعمت خدادادی هستند و نباید همراه نفت بسوزند.

حجت الاسلام حسن درویشیان صبح امروز در بازدید از پروژه جمع آوری گازهای همراه نفت در اهواز اظهار کرد: هفته آینده طی جلسه‌ای که با وزیر نفت داریم مشکلات این بخش که امروز از سوی مسئولان امرف مطرح کردید را به وزیر منتقل می‌کنم.

درویشیان افزود: سوزاندن گازهای همراه نفت همچنین مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند، ضرر به بهداشت وارد شده و از نظر اقتصادی نیز آسیب می‌بینیم.

دادستان کل کشور وارد بندر امام خمینی شد

دادستان کل کشور برای بررسی روند تخلیه کالاهای اساسی وارد بندر امام خمینی شد.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری صبح امروز وارد بندر امام خمینی شد و در بدو ورود مورد استقبال نماینده مجلس و سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر قرار گرفت.

اجرایی نشدن طرح آماک باعث آلودگی و هدر رفت سرمایه می‌شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سوزانده شدنِ گازهای همراه نفت که قرار بود در طرح آماک جمع آوری شود، باعث آلودگی و هدر رفت سرمایه کشور می‌شود.

حجت الاسلام حسن درویشیان صبح پنجشنبه پس از بایزدید از طرح جمع آوری گازها همراه نفت موسوم به آماک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق گزارش‌هایی که به ما رسید، بخش زیادی از گازهایی که سوزانده می شده بر اساس قانون و طبق ماده ۴۸ برنامه ششم باید زودتر از اینها جمع آوری شده و به گاز شیرین تبدیل و حتی صادر می‌شد.

درویشیان یادآور شد: این اتفاق تاکنون رخ نداده و بخشی از این طرح اجرا شده و بخش قابل توجهی از آن تاکنون اجرا نشده است.

وی تأکید کرد: دو زیان در عدم فعل یا ترک فعل این موضوع اتفاق می‌افتد؛ یکی سودی که حاصل از این نعمت الهی است که می‌سوزد و از بین می‌رود که برآوردهای این سودِ هدر رفته نیز متفاوت است از سه میلیارد دلار گفته شده تا رقمی که اگر فراورده‌هایی از آن حاصل شود به چند ده میلیارد دلار نیز می‌رسد در این اتفاق در حال هدر رفتن است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها