رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: توسعه تعاملات با اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای، فرصتی بی‌نظیر برای افزایش چندین برابری صادرات غیر نفتی و بهبود شرایط اقتصادی در اختیار کشور قرار خواهد داد.

سازمان همکاری‌های شانگهای، فرصتی برای افزایش صادرات غیرنفتی

به گزارش قدس انلاین، ایران در ۲۶ شهریورماه در جریان نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای با موافقت همه اعضا، نهمین عضو دائم این سازمان شد. عضویت ایران در این سازمان، علاوه بر دستاوردهای سیاسی و امنیتی، فرصت‌های اقتصادی گسترده‌ای را نیز پیش روی فعالان اقتصادی کشورمان قرار می‌دهد و مسیر مبادلات تجاری با کشورهای عضو را تسهیل می‌کند.

در همین راستا، رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران  اظهار داشت: رسمی شدن عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای تنها آغاز یک مسیر است و به ایجاد زیرساخت های جدید برای رونق تجارت و توسعه اقتصادی نیاز دارد.

«جمشید نفر» با بیان اینکه برای عادی‌سازی روابط تجاری و گسترش آن برخی مشکلات خارجی باید رفع شود، تصریح کرد: نمی توانیم فقط به سخنان متکی شویم بلکه باید در زمینه های بانکی و تحریمی اقدامات عملی انجام شود.

وی با اشاره اینکه اعمال تحریم ها، توسعه تجاری را برای فعالان اقتصادی سخت کرده است، خاطرنشان کرد: ایران موقعیت جغرافیایی استثنایی دارد که با حضور در سازمان هایی مانند شانگهای می تواند بهترین بهره برداری را از آن داشته باشد اما برخی مشکلات مانع استفاده کافی از این موقعیت می شود.

رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه دیپلماسی بین المللی برای اقتصاد فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: عضویت در سازمان همکاری های شانگهای پیش‌نیاز اساسی بود که نیاز به توسعه روابط با جهان نیز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها