رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بینالود (طرقبه شاندیز) گفت: هفت هزار مترمربع از زمینهای ملی در محدوده ارتفاعات جنوبی این شهرستان واقع در شمال خراسان رضوی رفع تصرف شد.

هزاران متر زمین ملی در ارتفاعات جنوبی بینالود خراسان رضوی رفع تصرف شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکپور افزود: عملیات آزادسازی، خلع ید و رفع تصرف در محدوده‌ای از ارتفاعات بینالود صورت گرفت که پیشتر توسط سودجویان تخریب و تصرف شده بود. 
وی ادامه داد: بر این اساس اقدام مشترک نهادهای مسوول با دستور قضایی در زمینهای ملی واقع در "روستای مایان" انجام شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بینالود گفت: دیوارکشی، فنس‌کشی، ویلاسازی، تغییر و تبدیل کاربری این منطقه که در قالب هشت قطعه صورت گرفته بود با حکم مرجع قضایی بطور قانونی مورد قلع و قمع قرار گرفت.

وی تمام موارد غیرقانونی ساخت ویلا، استخر و راه‌بندان را از ساخت و سازهایی برشمرد که مشمول این حکم قضایی برای قلع و قمع و رفع تشرف شدند. 

خاکپور افزود: زمینهای ملی در شهرستان طرقبه شاندیز به دلیل شرایط خاص گردشگری و ارزش اقتصادی زمین همواره مورد طمع سودجویان قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: با هوشیاری و همکاری ساکنان محلی، اطلاع‌رسانی از سوی همیاران طبیعت، شوراهای اسلامی و دهیاران هرگونه دخل و تصرف در زمینهای ملی در کوتاهترین زمان ممکن با اقدام یگان حفاظت اراضی ملی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری مورد پیشگیری و برخورد لازم قانونی قرار می‌گیرد. 

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بینالود همچینن از همکاریهای دوستداران طبیعت در این زمینه تقدیر و بیان کرد: از آحاد مردم تقاضا داریم برای حفاظت و صیانت زمینهای ملی در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف مراتب را با شماره تلفن ۱۵۰۴ به اطلاع فرماندهی یگان حفاظت اراضی ملی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان رضوی برسانند. 

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها