مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: طرح تشویقی مدیریت مصرف گاز طبیعی از دیماه پارسال آغاز شده است که از آن زمان تاکنون ۹۰ درصد مشترکان بخش خانگی و عمومی استان از مزایای آن بهره‌مند شده‌اند.

۹۰ درصد مشترکان گاز خراسان رضوی از تخفیف گازبها بهره‌مند شدند

به گزارش قدس آنلاین، حسن افتخاری  افزود: خراسان رضوی دارای ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار مشترک گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی است که از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک از بخشودگی و یا تخفیف گازبها استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: مطابق مصوبه هیات وزیران در سال گذشته، گازبها و کلیه هزینه‌های مرتبط با آن شامل مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی برای مشترکان کم‌مصرفی که الگوی تعیین شده را در سکونتگاه‌های دایمی شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه های عشایری رعایت کنند، از ابتدای دیماه ۱۳۹۹ رایگان اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: الگوی مشترکان کم‌مصرف در تمامی شهرهای استان خراسان رضوی از نیمه فروردین تا نیمه آبان‌ هر سال ۴۵ مترمکعب در ماه و در فصل سرد سال یعنی از نیمه آبان‌ماه تا نیمه فروردین سال بعد ۲۰۰ مترمکعب در ماه است. این یک پاداش برای خانواده‌هایی است که در مدیریت مصرف مشارکت می‌کنند.

وی افزود: مشترکان گازطبیعی هم که مصرف آنان در سال نسبت به مدت مشابه ۲ سال قبل به میزان ۱۰ درصد کاهش پیدا کند، مشمول تخفیف ۱۵ درصدی به عنوان پاداش صرفه‌جویی خواهند شد.

افتخاری میزان مصرف گاز طبیعی ایران را در مقایسه با دیگر کشورهای سردسیر جهان بسیار بالا عنوان و بیان کرد: این موضوع در ۲ بخش قابل بررسی است، بخش اول تاسیسات و تجهیزات گازسوز و بخش دوم فرهنگ مصرف است که می‌توان با خاموش کردن یک بخاری در طول روز، ماهانه تا ۱۰۰ مترمکعب در مجموع مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کرد.

وی ادامه داد: در سامانه‌ موتورخانه و پکیج نیز جدای از مباحث مرتبط با بهینه سازی و ارتقای عملکرد موتورخانه ها، که به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، کاهش ۲ درجه‌ای دمای محیط می‌تواند موجب صرفه‌جویی ۶ درصدی گاز طبیعی مشترکان شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: استفاده از پوشش گرم زمستانی در منزل، توجه به برچسب انرژی وسایل، عدم استفاده از شومینه به دلیل راندمان و ایمنی پایین، نصب پرده بر روی پنجره ها و در ورودی، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ها و درها، عایق‌کاری لوله‌های‌ آب گرم موتورخانه مرکزی و بستن خروجی کانال های کولر در زمستان از راهکارهای کاهش مصرف گازطبیعی در روزهای سرد است.

وی افزود: همه مشترکان گاز طبیعی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.egas.ir و درج شماره اشتراک نسبت به مشاهده میزان مصرف خود در سال های قبل اقدام کرده و با به کارگیری دستورالعمل ها، از مزایای طرح ملی گازبهای رایگان بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها