مدیر پایگاه میراث جهانی قنات قصبه گناباد از تهیه و تولید مستند میراث جهانی قنات قصبه گناباد برای شبکه آرته فرانسه خبر داد.

تهیه مستند میراث جهانی قنات قصبه گناباد برای شبکه آرته فرانسه

به گزارش قدس آنلاین، رسول صنوبری با اعلام این خبر افزود:با هدف معرفی جاذبه‌های تاریخی کشور زیبا و پهناور ایران وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دفتر امور پایگاه‌های جهانی با همکاری موسسه «بُن پیوش» فرانسه مستندی بنام "ایران از بالا" را در دست تهیه و تدوین دارد.

وی ادامه داد: در این مستند قنات قصبه گناباد به‌عنوان عمیق‌ترین قنات ایران و جهان از شبکه آرته فرانسه به علاقه‌مندان و شهروندان فرانسوی و دیگر کشورهای اروپایی معرفی می‌شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی قنات قصبه گناباد گفت: این مستند به کارگردانی آقای پیترلاتزکو و خانم مرضیه نمینی در دست تهیه است و تصویر برداری این گروه مستندساز با همکاری پایگاه میراث جهانی قنات قصبه گناباد در حوزه قنات قصبه انجام شد.

صنوبری با اشاره به نقش میراث جهانی در توسعه گردشگری افزود: میراث جهانی قنات قصبه گناباد ضمن معرفی فرهنگ، تاریخ و هنر خود به جهان، با جذب گردشگر باعث ورود ارز و توسعه کشور می‌شود.

وی با بیان این‌که تاکنون ۱۴۸ اثر از مجموع ۲۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده گناباد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده‌ است ادامه داد: ۶۰ مورد از آثار تاریخی شهرستان گناباد پیشینه چند هزار ساله دارند که در این میان قنات قصبه به عنوان تنها مورد ثبت شده از خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی یونسکو از جایگاه خاصی برخوردار است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها