رسانه‌ها از تقابل پلیس فرانسه با معترضان، پرتاب گاز اشک آور پلیس به سوی مردم و همچنین بروز یک آتش سوزی به دلایل نامشخص در مرکز این شهر خبر دادند.

تقابل پلیس با معترضان و آتش سوزی در مرکز پاریس

به گزارش قدس آنلاین، هواداران جنبش اعتراضی در فرانسه موسوم به جلیقه زردها در سالگرد شکل گرفتن اعتراضات سراسری، عصر شنبه به وقت تهران در حالی در خیابان‌های پاریس تجمع کردند که برخی رسانه‌ها از یک آتش‌سوزی در مرکز این شهر به دلایل نامشخص خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» این تجمع در منطقه دوازده جنوب شرقی پاریس پایتخت فرانسه آغاز شد. علاوه بر جلیقه زردها، مخالفان محدودیت‌های کووید-۱۹ و گروهی از تظاهرات‌کنندگان با لباس سیاه به آن پیوستند.

 در این دور از تجمعات نیروهای پلیس حضور پررنگی در پاریس داشتند. بخشی از تظاهرات‌کنندگان تلاش کردند از مسیر برنامه‌ریزی‌شده منحرف شوند، اما با مقاومت پلیس مواجه شدند. گروهی از معترضان یک ایستگاه اتوبوس را در مسیر خود آسیب زدند.

به گفته خبرنگار اسپوتنیک که از نزدیک شاهد تجمع مردمی در پایتخت فرانسه بود، پلیس علیه معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده است.

اعتراضات گسترده جلیقه زردها در نوامبر ۲۰۱۸ در فرانسه با تقاضای عدم افزایش مالیات بر سوخت و قیمت بنزین آغاز شد. سپس این جنبش فهرست مطالبات را گسترش داد تا طیفی از امور اجتماعی و سیاسی را در برگیرد.

شبکه خبری «اسکای نیوز» نیز از  آتش سوزی در یکی از ساختمان‌های پاریس خبر داد. بر اساس این گزارش،  آتش سوزی بزرگی در ساختمانی نزدیک به یک نقطه گردشگری در مرکز پاریس شعله‌ور شد. این آتش سوزی نزدیک میدان «اپرا» رخ داد.

به دنبال این حادثه و  ورود آتش نشانان به صحنه، به مردم توصیه شد با توجه  آتش سوزی شدید از  ورود به این منطقه اجتناب کنند. به گفته اورژانس هنوز علت آتش سوزی مشخص نشده و  این حادثه تلفات جانی نداشته است. این میدان در پاریس در میان بازدیدکنندگان محبوب است، زیرا منظره ای از خانه اپرا به سبک ایتالیایی ارائه می‌دهد.

چندی قبل نیز حدود هزار و دویست معترض به سیاست‌های دولت فرانسه در قبال تغییرات اقلیمی، همزمان با تظاهرات مشابهی در گلاسکو، وارد خیابان‌های شهر رِن شدند. علاوه بر معترضان به تغییرات اقلیمی، جلیقه زردها و گروه‌های ضد فاشیستی نیز به این تجمع افزوده شدند. در نهایت مأموران پلیس فرانسه برای متفرق کردن این معترضان از ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

برچسب‌ها