۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 777912

امید نورافکن، هافبک-مدافع باشگاه سپاهان که توانسته دل اسکوچیچ را بدست آورد و برای خودش در تیم ملی جایی دست و پا کند، حالا به بازیکن با تجربه لیگ برتر هم تبدیل شده است.

جواب منتقدان تیم ملی را خوب دادیم

با او که سابقه کاپیتان تیم ملی امید را هم در کارنامه دارد هم‌کلام شدیم که در زیر می‌خوانید.

تیم ملی با اینکه صعودش را قطعی کرده اما همچنان انتقادهایی را متوجه خود می‌بیند. نظرت در مورد این انتقادها چیست؟

 در ابتدای راه ما با اینکه در صدر جدول بودیم و شروع خوبی با تیم ملی داشتیم، انتقادهایی به عملکرد تیم ملی می‌شد که برایم شگفت‌انگیز بود. نمی‌دانم چرا علیه تیم ملی و سرمربی تیم این مسائل مطرح می‌شد. ما انتظار حمایت داشتیم. البته با نقد سازنده مخالفتی ندارم. خیلی خوب است که ما انتقاد سازنده بشنویم اما انتقادهایی که می‌شد، در راستای تخریب بود. برای همین این موضوع تا حدی ما را نگران کرده بود، اما درادامه راه توانستیم به خودمان مسلط باشیم و جواب منتقدان را خوب بدهیم.

این صعود چقدر به دل خودت نشست؟

تیم ملی متعلق به همه مردم ایران است و ما باید با همه وجود بازی کنیم و از بیرون نیز مردم و رسانه‌ها باید به خوبی ما را حمایت کنند. دیدید که اکنون تیم ملی در بهترین شرایط ممکن قرار دارد.

ما با ۱۶ امتیاز در صدر جدول قرار داریم و تنها ۳ امتیاز دیگر تا صعود به جام جهانی می‌خواهیم.

 چه آرزویی در راه رسیدن به جام‌جهانی داری؟

خیلی دوست دارم صعود به جام جهانی در حضور تماشاگران رقم بخورد. در بازی با کره جنوبی قرار بود تماشاگران به ورزشگاه بیاید که این مهم میسر نشد. امیدوارم در فرصت باقیمانده بتوانیم زمینه‌ساز حضور تماشاگرن شویم. الان می‌بینیم که در لیگ برتر تماشاگران به ورزشگاه آمده‌اند و این خبر بسیار خوشایندی برای فوتبال ایران است. بدون تماشاگر فوتبال معنی و مفهوم خاصی ندارد.

با وجود وحید امیری در پست تو رقابت جذابی در گرفته است.

وحید آقا آچار فرانسه تیم هستند و من از او خیلی چیزها یاد گرفته ام. هم اخلاقی و هم فنی. در تیم ملی همه می‌کوشند تا بهترین کیفیت را داشته باشند و به هم کمک کنند که بهترین نتایج رقم بخورد.

چرا نتایج سپاهان یک دفعه در لیگ برتر افت کرد در حالی که بهترین مهره ها را در اختیار دارد؟

بنای ما این بود که در هفته‌های آغازین امتیاز از دست ندهیم، اما اتفاقاتی رخ داده که نتوانستیم به خوبی امتیاز جمع کنیم. من نگران آینده سپاهان درلیگ برتر نیستم. می‌دانم که آینده برای سپاهان است. ما به خودمان ایمان داریم و فوتبالی که بازی می‌کنیم فوتبال روز است. فقط بدشانسی‌هایی بوده که سبب شده ما نتوانیم امتیازات کافی را جمع کنیم.

خودت به قهرمانی در این فصل چقدر امیدواری؟

 در هفته‌های آتی اما امتیازات عقب افتاده را جبران می‌کنیم.ما باید قهرمان جدیدی در فوتبال ایران پدید آوریم و با سپاهان به قهرمانی‌های پی درپی پرسپولیس پایان دهیم. تیم ما ظرفیت بسیاری برای رسیدن به این هدف بزرگ دارد وشک ندارم که درآینده سپاهان را در صدر جدول خواهید دید.

برچسب‌ها