عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال با بیان اینکه امروز آخرین مهلت برای استقلال و پرسپولیس و ارائه ضمانت نامه معتبر است، گفت: استقلال با کاری که روز جمعه کرد به تمام باشگاه‌ها ۵ میلیارد ضرر زد.

استقلال به تمام باشگاه‌ها ۵ میلیارد ضرر زد

به گزارش قدس آنلاین، چالش سازمان لیگ فوتبال ایران با باشگاه های لیگ برتری و بخصوص استقلال و پرسپولیس بر سر تبلیغات محیطی و درآمد این تبلیغات این فصل وارد مرحله جدیدی شده است و حتی اتفاقات لیگ برتر به ویژه بازی استقلال و نساجی را تحت تاثیر خود قرار داد.

باشگاه استقلال با مدیریت مصطفی آجورلو در بازی با نساجی تبلیغات محیطی در ورزشگاه آزادی را انجام داد و این موضوع عصبانیت سازمان لیگ را در پی داشت. صادق درودگر عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با بیان اینکه استقلال با این کار به تمام باشگاه ها ۵ میلیارد تومان ضرر زده است، اعلام کرد استقلال و پرسپولیس برای گرفتن تبلیغات محیطی باید ضمانت نامه معتبر بیاورند و تا پایان ساعت اداری امروز برای این کار مهلت دارند.

درودگر در این خصوص به رادیو تهران گفت: استقلال و پرسپولیس باید تا پایان وقت اداری امروز نسبت به ضمانت نامه معتبر و ارائه ترک تشریفات قانونی اقدام کنند. ما طرف باشگاه های دولتی هستیم، در صورت عدم اجرای قانون از سوی باشگاه ها، ما متخلف محسوب می شویم.

وی ادامه داد: امیدوارم حرکتی که روز جمعه شد، دیگر تکرار نشود. شرکت توسعه و تجهیز به عنوان نماینده وزارت ورزش در این کار دخالت کرد که بدون اطلاع وزارت ورزش بود. اگر آنها دخالت نمی کردند این اتفاق رخ نمی داد.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در توضیح بیشتر این اتفاق تاکید کرد: آنها -شرکت توسعه- اجازه ندادند عوامل تبلیغاتی ما وارد ورزشگاه شوند و در ورود آنها تاخیر ایجاد کردند در حالی که تبلیغات دیگری را بدون اجازه ما وارد ورزشگاه کردند.

درودگر همچنین وزارت ورزش و شرکت توسعه را به صورت غیر مستقیم از این دخالت ها بر حذر داشت و گفت: دستگاه های بین المللی فوتبال نسبت به دخالت های شخص ثالث در امور فوتبال حساس هستند. دوستان عزیز چون تازه آمده اند، احتمالا اطلاع نداشتند. این دفعه را به حساب بی اطلاعی آنها می گذاریم!

وی در خصوص دستور عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال برای واگذاری تبلیغات به باشگاه ها تاکید کرد: قطعا این اراده وجود دارد. وقتی یک معامله ساده انجام می دهید و برای خودتان خانه می خرید استعلام دارایی و شهرداری و ... را می گیرید. معامله به این بزرگی با حجم میلیاردی قطعا باید چارچوب های قانونی را طی کند.

«منظور از تضمین بانکی چیست و چه کسی باید این تضمین را بدهد؟» درودگر در پاسخ به این سئوال گفت: صد درصد قرارداد را باید کارگزار تضمین بدهد نه باشگاه استقلال. آن زمان که ما در سازمان لیگ نبودیم، کارگزارها ۱۰ درصد تضمین دادند و سپس رفتند در حالی که پولی نیامد. باید ۱۰ درصد از مبلغ واریزی را ضمانت نامه بانکی بگیرند. این کار سختی نیست برای کسی که صحبت از درآمد ۵۰۰ میلیاردی می کند. اگر امروز این ضمانت نامه ارائه نشود، احتمال قریب به یقین هیات رئیسه سازمان لیگ جلسه فوق العاده می گذارد.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ درباره اینکه اگر تضمین باشگاه ها بعدا ارائه شود چه اتفاقی می افتد؟ گفت: نمی توانیم مسابقات را تعطیل کنیم و بگوییم دو ماه دیگر تبلیغ بیاورند. شکل مسابقات به هم می خورد. در همین بازی روز جمعه، استقلال به همه باشگاه ها ۵ میلیارد تومان ضرر زد. این خسارت ها را باید باشگاه ها بپذیرند. این تبلیغات برای ۱۶ تیم لیگ برتر، دسته اول، دسته دوم ... بود. ضرری که به کل باشگاه ها زده شد، ۵ میلیارد تومان بود. قطعا این ضرر هم پیگیری و در درآمد استقلال محاسبه می شود.

درودگر همچنین در واکنش به نظارت مستقیم مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال بر نصب تبلیغات محیطی که روز جمعه در بازی با نساجی رخ داد، با کنایه خاطرنشان کرد: بعضی اتفاقات در ایران «اولین» است که می بینیم ولی چیز قشنگی نیست. خودمان دوست داریم باشگاه ها به این کار برسند. سال گذشته به همه باشگاه ها از جمله استقلال اعلام کردیم چون کرونا وجود دارد و تماشاگران در ورزشگاه نیستند، تبلیغات سکوها برای شما. پیکان، نساجی و پرسپولیس فقط برای یک بازی و سپاهان کل فصل این کار را کردند اما بقیه باشگاه ها انجام ندادند. الان هم استقبال می کنیم به شرطی که مشکل و قانون جلوی ما را نگیرد. قانون می گوید باید تضمین باشد و اگر نباشد متخلف محسوب می شوند. آرزو دارم مدیران استقلال و پرسپولیس این زحمت را بکشند.

از تبلیغات محیطی چند درصد به باشگاه ها رسیده است؟» درودگر در پاسخ به این سئوال اظهار کرد: ما گزارش مالی داریم که صورت حساب را به نمایندگان باشگاه ها ارائه کردیم. حتی اسناد را هم در اختیار باشگاه ها قرار دادیم.

وی یادآور شد: پارسال از بودجه درآمد، ۸۰ و خرده ای میلیارد به باشگاه ها اختصاص یافت. این فصل قطعا بیشتر می شود و فکر می کنم بالای ۱۱۰ میلیارد تومان به باشگاه ها کمک کنیم.

درودگر در پاسخ به این سئوال که آیا این درآمد بین باشگاه ها و سازمان لیگ نصف می شود؟ تاکید کرد: نصف - نصف نمی شود و سهم سازمان لیگ ۱۰ درصد است ولی فدراسیون فوتبال و هیات ها هم هستند. از درآمد باشگاه ها، نیمی به صورت مساوی بین همه باشگاه ها و نیمی بر اساس جایگاه در جدول تقسیم می شود. این مختص لیگ برتر و لیگ دسته اول است.

برچسب‌ها