وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پوشش وسیع واکسیناسیون علیه کرونا با کمک نیروهای بسیجی و مردم ایران در دنیا بی‌نظیر است.

پوشش وسیع واکسیناسیون با کمک بسیج بی‌نظیر است

به گزارش قدس آنلاین، بهرام عین اللهی امروز  در مراسم هفته بسیج  و تجلیل از بسیجیان نمونه مدافع سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: تا به امروز ۱۵۰ میلیون دز واکسن به کشور وارد و ۲۰ میلیون دز واکسن داخلی تولید کرده ایم و با کمک نیروهای بسیجی و قشرهای مختلف مردم به خصوص دانشجویان که داوطلبانه پای کار آمدند، پوشش وسیع تزریق واکسن انجام شد.

وی با بیان اینکه اکنون کمبود واکسن در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: در صدمین روز شروع بکار دولت به تزریق ۱۰۰ میلیون دز واکسن رسیدیم و اکنون ۸۴ درصد گروه هدف دز اول و ۶۸ درصد دز دوم را دریافت کرده اند.

عین اللهی با بیان اینکه همه پایگاه‌های بسیج در بحث واکسیناسیون پای کار آمدند، تاکید کرد: در واقع مردم بعد از دوران دفاع مقدس بار دیگر به کمک دولت آمدند و در این پایگاه ها نیروهای بسیجی و مردمی حضور دارند.

وزیر بهداشت گفت: قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم تا تیر ماه امسال، بیش از پنج تا ۶ میلیون دز واکسن در کشور تزریق نشده بود و در پیک پنجم روزانه ۵۰ هزار بیمار کرونا شناسایی می شد و ۱۵ هزار بیمار بستری و ۷۰۰ مرگ و میر در روز را داشتیم که فاجعه ملی بود.

وی افزود: با آغاز به کار دولت سیزدهم کار بسیجی برای واردات واکسن در وزارتخانه های مختلف از جمله بهداشت، امور خارجه، بانک مرکزی، هلال احمر و غیره آغاز شد و هفته ای ۲ تا ۳ جلسه مستمر در این زمینه داشتیم و توانستیم در ۲۴ تا ۴۸ ساعت پنج میلیون دز واکسن وارد کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: کار بسیجی باعث موفقیت ما در پوشش وسیع واکسیناسیون علیه کرونا شد و در واقع حضور نیروهای جوان به خصوص دانشجویی در کنار نیروهای بسیجی قدیمی، باعث تعامل و رفع بیگانگی بین دو نسل شد.

وی اظهار داشت: این تعامل نسل قدیم و جوان باعث می شود الگویی برای نسل آینده انقلاب باشد و تاریخ ثابت کرده هر حرکتی از مردم باشد شاهد پای کار آمدن نیروی جوان هستیم.

به گفته عین اللهی، اکنون دنیا و نیز برخی کشورها از جمله آمریکا،  آلمان و روسیه گرفتار کرونا هستند و روند واکسیناسیون کشور بی نظیر است و این به خاطر حمایت مردم بوده و می توانیم آینده خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: هفته بسیج یاد آور حماسه‌ای دفاع مقدس است و نسل جوان باید بداند که در تاریخ کشورمان چه ایثارگری هایی انجام شده و باید بیشتر به حماسه های نیروهای بسیجی پرداخته شود.

به گفته وی، گروه‌های پزشکی کارهای بزرگی در دفاع مقدس انجام دادند و باید ایثارگرای های آنها ثبت و الگویی برای نسل آینده باشند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در وضعیت امروز نیاز به نیروهای بسیجی  داریم بسیجی به معنای نظامی و اسلحه به دست نیست اسلحه ما علم و دانش است که باید در وزارت بهداشت انجام شود.

عین اللهی اظهار داشت: بسیجی در وزارت بهداشت نیروی جهادی است در کشور محرومیت های زیادی داریم و مردم در روستاهای دور افتاده نیاز به کمک دارند باید با کار جهادی در دانشگاه‌ها،   مراکز درمانی و غیره این مناطق رسیدگی شود.

نام درخشان ایران در دنیا

وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران نام درخشان در دنیا دارد، افزود: مجروحان شیمیایی زیادی از دوران دفاع مقدس داریم و نیروهای بسیجی درمان آنها را پیدا کردند و در این زمینه در دنیا صاحب نظر هستیم.

وی تصریح کرد: کرونا یک امتحان الهی است و نیروهای بسیجی در کشورمان از این امتحان سربلند بیرون آمدند و البته افراد زیادی را از دست دادیم و بیمارستان محلی برای مبارزه با کرونا بود و ۲۰۵ شهید سلامت را تقدیم کردیم.

عین اللهی اظهار داشت: مردم از گروه‌های جهادی و داوطلب در مبارزه با کرونا حمایت کردند و داوطلبانه به گروه‌های پزشکی کمک می کردند.

گسترش بسیج علمی در کشور

وزیر بهداشت گفت: اکنون پنج نوع واکسن از جمله فخرا، رازی، پاستور، سیناژن و برکت در کشور تولید شده و در زمینه سلول‌های بنیادی جزو پنج کشور اول دنیا هستیم.

وی تصریح کرد: در دانشگاه‌ها باید بسیج علمی فعال باشد و در توسعه علم و دانش تلاش کنیم.

استفاده از هوش مصنوعی

عین اللهی با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در حوزه بیماری‌ها گفت: باید از تکنولوژی‌های جدید دنیا در زمینه استفاده از هوش مصنوعی برای ثبت علائم و بیماری‌ها در کشور استفاده کرد  تا در آینده در فضایی بهتری در این زمینه تلاش شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با کم شدن کرونا، مشکلات و محرومیت ها را با حرکت بسیجی رفع کنیم و مردم نیز همچنان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

در پایان این مراسم از تمبر بسیج رونمایی و بسیجیان مدافعان سلامت مورد تجلیل قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها