طی مراسمی، مراکز تحقیقات پرستاری و بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی گناباد به بهره‌برداری رسید.

 افتتاح ۲ مرکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد

به گزارش قدس انلاین، حامد قربانی فرماندار گناباد در این مراسم گفت: امروز به برکت فرهنگ و تفکر بسیجی شاهد توسعه و پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف هستیم.

قربانی با بیان اینکه فرهنگ و تفکر بسجی متعلق به هیچ حزب یا گروه سیاسی خاصی نیست افزود: این تفکر برگرفته از تفکرات ناب مبتنی بر آرمانهای نظام جمهوری اسلامی است که به برکت آن با گذشت بیش از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب در مناطق گوناگون و محروم با نگاه عدالت محورانه به پیشرفت‌های بسیار دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا بیشترین مشکلات و سختی ها را بر دانشگاه‌های علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان وارد کرده است ولی این دانشگاه در کنار وظایف خود در درمان بیماران کرونایی و خدمات بهداشتی و درمانی در سایر بخشها به تحقیقات و فناوری هم عنایت خاصی داشته و به موفقیت های بسیار دست یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم در این مراسم توجه به تحقیقات و فناوری در بخشهای مختلف علوم پزشکی را مهمترین رویکرد این دانشگاه در سه سال گذشته دانست و گفت: گامهای موثری در این زمینه برداشته شده است.

جواد باذلی افزود: دانشگاه های امروز به سرعت در حال حرکت به سوی دانشگاه های سطح سه و چهار به عنوان دانشگاه کارآفرین و مولد ثروت هستند و دانشگاه هایی می‌توانند در این زمینه موفق باشند که به فعالیت های تحقیقاتی و فناوری که بستر ساز این امر است، عنایت داشته باشند.

وی ادامه داد: دو مرکز تحقیقاتی پرستاری و بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با هزینه بالغ بر ۱۰ ملیارد ریال تجهیز و به بهره برداری رسیده‌اند که با افتتاح آنها تعداد مراکز تحقیقاتی این دانشگاه به چهار مرکز افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بسترها و مقدمات راه اندازی پژوهشگاه سلامت دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز فراهم شده که در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

برچسب‌ها