۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 778428

مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت علیهم‌السلام گفت: پنجمین همایش تخصصی نوحه «جامه‌دران» ۱۶ الی ۱۹ آذرماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

۸۰ نوحه‌سرا در مشهد گردهم می‌آیند

به گزارش قدس آنلاین، جواد حیدری مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت علیهم‌السلام  با اشاره به برگزاری پنجمین همایش تخصصی نوحه موسوم به «جامه‌دران» در  مشهد مقدس اظهارداشت: این همایش با حضور ۸۰ نفر از نوحه‌سرایان کشور به مدت ۳ روز در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: در این ۳ روز مباحث تخصصی مربوط به نوحه و نوحه‌سرایی توسط شرکت‌کنندگان و اعضای هیأت علمی نوحه مجمع شاعران پیگیری خواهد شد. همچنین در این همایش، مسئولین حلقه‌های فعال نوحه در نقاط مختلف کشور نیز حضور دارند و در جلسه‌ای اختصاصی به معرفی خود و تبیین مسیر پیش‌رو خواهند پرداخت.

نوحه‌سرایان به دیدار استاد موید می‌روند

حیدری گفت: در پنجمین همایش جامه‌دران به غیر از جلسات تخصصی نوحه، دو ویژه برنامه نیز در نظر گرفته شده است. یکی از این برنامه‌ها شب شعری با حضور شاعران و نوحه‌سرایان در  حرم مطهر رضوی  و دیگری دیدار با استاد سیدرضا موید خواهد بود.

افراد شرکت کننده در همایش چگونه انتخاب شدند؟

مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت علیهم‌السلام در پاسخ به این سوال که این ۸۰ نفر حاضر در همایش چگونه انتخاب شدند گفت : شرکت کنندگان در همایش از بین افرادی که پس از فراخوان برای شرکت در این جلسات از طریق ارسال اثر ابراز آمادگی کردند، انتخاب شده‌اند و به دلیل ظرفیت محدود این دوره، شرکت کنندگان فقط از بین ۱۳۰ نفری انتخاب شده‌اند که به دبیرخانه اثر ارسال کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پنجمین همایش تخصصی نوحه «جامه‌دران» ۱۶ الی ۱۹ آذرماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها