رییس سازمان انرژی اتمی گفت: با رفتار صحیح حقوقی، قانونی و سیاسی، مذاکرات حول پادمان و تعهدات NPT که تکالیف قانونی کشور است را انجام داده‌ و نشان داده‌ایم که مسیر هسته‌ای ایران فقط صلح‌آمیز است و در این زمینه به دنبال فناوری‌های نوظهور و موثر در زندگی مردم هستیم.

اسلامی: مسیر هسته‌ای ایران فقط صلح‌آمیز است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سازمان انرژی اتمی ایران، اولین سالگرد شهادت شهید محسن فخری‌زاده با حضور مقامات کشوری و لشکری و جمعی از دوستداران این شهید هسته‌ای از جمله محمد اسلامی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی، بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس در محل امام‌زاده صالح(ع) تجریش برگزار شد.

در این مراسم رییس سازمان انرژی اتمی ایران این شهید بزرگوار را اسوه ایثار و فداکاری خطاب کردند و با اشاره به خدمات ارزشمند و ماندگار ایشان در حوزه فناوری هسته‌ای، خستگی‌ناپذیر بودن، استواری و حرکت پرشتاب در رسیدن به اهداف، تعهدات و ماموریت‌ را از ویژگی‌های بارز وی برشمردند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به فداکاری و ایثارگری این شهید در انجام مأموریت‌ها و اهداف گفت: برای شهید فخری‌زاده احساس یأس معنا و مفهومی نداشت و او ثابت قدم بود و در انجام وظایف خود کوتاهی نمی‌کرد. تهدید برای جان این شهید نزدیک به ۲۰ سال وجود داشت ولی او هرگز با وجود این تهدیدات دست از تلاش برنداشت و در مسیر پر فراز و نشیب پیشبرد برنامه‌ها و اهداف فناوری‌های نوین کشور، بدون ترس و تا واپسین لحظات حیات خود تلاش کرد.

اسلامی افزود: موضوع حایز اهمیت این است که دشمنان انقلاب اسلامی اهداف و حیات متعالی این انقلاب شکوهمند را برنمی‌تابند و برای از بین بردن انقلاب با همه ابزار و ظرفیت‌های خود به میدان آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما در ۴۰سال گذشته انواع و اقسام توطئه‌ها و حرکت‌های مخرب را شاهد بودیم؛ ترورها، جنگ، انواع و اقسام فتنه‌هایی که با اخلال‌گری در فرآیندهای اجرایی در کشور ایجاد کردند به‌طوریکه همواره علیه جمهوری اسلامی ایران تهدیدهایی وجود داشته است.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: آخرین نسخه‌ دشمنان ایران، نسخه‌ جنگ اقتصادی بود که ما امروز در دامنه این جنگ هستیم؛  اگرچه به مردم ما خیلی سخت گذشته است، اما به پاس الطاف خداوند متعال جمهوری اسلامی توانست با حداقل آسیب از این تنگه و شرایط سخت عبور کند و به سمت رسیدن به وضعیت مطلوب حرکت داشته باشد.

اسلامی گفت: همواره استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، برای رسیدن به اهداف خود از تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی استفاده کرده است. آنها تحریم را برای تسلیم و تسلیم را برای تسلط بر ملت‌ها می‌خواهند که برای کشور ما به شیوه‌های گوناگون این موضوع را  در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: شما دقت کنید در تمام جنگ‌هایی که آمریکا ورود کرده است تا زمانی که یک کشور را به خلع سلاح وادار نکرده، وارد عرصه جنگ با آن نشده است. ولی درخصوص جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند و جانفشانی شهداء و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و همچنین مقاومت مردم ایران این آرزو را به گور خواهند برد.

معاون رییس جمهوری درباره اهداف دشمنان ایران اسلامی اظهار کرد: در شرایطی هستیم که با فشارهای گوناگون در محیط بین‌المللی مواجه هستیم و آنها به دنبال این هستند که جمهوری اسلامی را به هر طریقی مثل تحریم، مذاکره و تهدید از مسیر موفقیت دور کنند. آنها هرگز نیت نداشتند که ایران موفق باشد. از ابزارهای گوناگون حتی موجه مانند ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی در این دوره برای ایجاد فضای متفاوتی که مسیر را بر ایران محدود کنند استفاده کرده و می‌کنند.

برچسب‌ها