عضو هیات رئیسه سازمان لیگ می‌گوید دیگر منشا اتفاقات عجیبی که در لیگ برتر می‌افتد، دعوا بر سر تبلیغات محیطی نیست.

درودگر: با پدیده‌ای روبه‌رو هستیم که قانون‌گذاری می‌کند/ دیگر تبلیغات محیطی منشأ دعوا نیست!

به گزارش قدس آنلاین، دیروز (دوشنبه) یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتش را در دیدار پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان تجربه کرد؛ جایی که شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی با ادعای سهم‌خواهی از تبلیغات محیطی اجازه اجرای این تبلیغات از سوی سازمان لیگ فوتبال در ورزشگاه آزادی را نداد و باعث شد تا تاخیری حدودا نیم ساعته در شروع بازی ایجاد شود.

صادق درودگر، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال و مدیر امور تبلیغات این سازمان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ادعای یوسفی، رئیس شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توضیح داد: متاسفانه ما با عدم اشراف به آیین‌نامه‌های فوتبال مواجه شده‌ایم. انگار ما وظیفه داریم هر کس که یک بار در این مجموعه‌ها مدیر می‌شود، یک بار تمام قوانین را به آن‌ها آموزش دهیم.

او افزود: دو سال پیش آقای مهندس کریمی، مدیر وقت شرکت توسعه و تجهیز که مدیری اجرایی در کشور، معاون استاندار و کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال بود، باتوجه به مشورت‌هایی که به ایشان داده شده بود، خواهان داشتن سهمی از تبلیغات محیطی شدند. ما نشستی راجع به این موضوع داشتیم و به ایشان توضیح دادیم. وقتی توضیحات ما تمام شد، ایشان با وجود کارشناسی‌ها و بررسی‌هایی که انجام داده بودند، قانع شدند و ما دیگر هیچ مشکلی نداشتیم.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ ادامه داد: این کارها شان و جایگاه کشور عزیزمان را در عرصه بین‌المللی به خطر می‌اندازد. امسال ما با پدیده جدیدی مواجه شدیم که خودش قانون وضع می‌کند. ما ندیده بودیم که سازمان تجهیز بخواهد برای فوتبال قانون بگذارد. البته برخی از اهالی فوتبال این وسط به خاطر مسائلی که زیاد به فوتبال ارتباط ندارد، در کنار شرکت توسعه و تجهیز قرار گرفتند و خواستند از این طریق در امور برگزاری فوتبال دخالت کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا ورزشگاه آزادی از ۲۴ ساعت قبل از شروع مسابقه در اختیار سازمان لیگ قرار گرفته بود تا تابلوهای تبلیغات محیطی در این ورزشگاه آماده شود، بیان کرد: این کار انجام نشد. البته باشگاه پرسپولیس مقصر نبود و شرکت توسعه و تجهیز مانع این کار شده است. باشگاه پرسپولیس نهایت همکاری را با ما داشت که در نهایت مسابقه برگزار شود.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاقات مربوط به دعوای تبلیغات محیطی هفته‌های اخیر می‌شود، تصریح کرد: این دعوای تبلیغات محیطی است. البته منشا آن دیگر تبلیغات محیطی نیست و از مصاحبه‌های دیگر می‌توان متوجه شد که ماجرای دیگری در میان است ولی از تبلیغات محیطی برای رسیدن به اهدافشان استفاده می‌کنند.

درودگر گفت: ما باید بدانیم که خانواده فوتبال خودش باید شان و همبستگی‌اش را حفظ کند. برای هر تغییری در قوانین فوتبال، قانون‌گذار مسیر و راهی پیش بینی کرده است. برای تغییر در مقررات تبلیغات محیطی و روش برگزاری آن، قانون‌گذار راه پیش‌بینی کرده است. نمی‌شود هر باشگاه و هر مدیرعاملی بخواهد راه خودش را برود. اصلا قانون این اجازه را به هچکس نمی‌دهد.

او در ادامه توضیحاتش بیان کرد: به نفع باشگاه‌ها و کل فوتبال است که هر کاری را در مدار قانون انجام دهد. تمام بزرگان کشور، تمام علما، رهبر انقلاب و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حتی در مورد عبور از چراغ قرمز که کاری خلاف قانون است، حکم حرام داده‌اند. این نشان می‌دهد که قانون و رعایت قانون اهمیت ویژه‌ای دارد. هرکس که به کشورمان دلبستگی دارند باید همین راه را پیش بگیرند.

مدیر امور تبلیغات سازمان لیگ فوتبال با اشاره به راه‌هایی که می‌توان از طریق آن اقدام به تغییر قوانین فوتبال کرد، گفت: به هیچ عنوان مشکلی با تغییر قوانین نداریم ولی می‌گوییم قوانین باید در مجرای قانون عوض شود. اساس‌نامه فدراسیون فوتبال این موضوع که اعضا چگونه پیشنهاد خودشان را به مجمع عمومی فدراسیون فوتبال بدهند را پیش‌بینی کرده است. یا این که پیشنهاد رسمی به مجمع عمومی سازمان لیگ فوتبال ارائه کنند تا مجمع عمومی سازمان لیگ این پیشنهاد را به هیات رئیسه اعلام کند و هیات رئیسه با برگزاری جلسه راجع به آن تصمیم‌گیری کند.

درودگر افزود: سومین راه این است که کارگروهی متشکل از باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، فولاد، تراکتور و نفت تشکیل شود. این که ما هرکدام‌مان بخواهیم بگوییم من این کار را انجام می‌دهم و من، من کنیم، هیچ چیز سر جای خودش قرار نمی‌گیرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها